Mark Rutte als vlogger

Mark Rutte als vlogger
  • Online
  • 25 sep 2014 @ 11:37
  • Link
  • Wouter van der Pauw
    Wouter van der Pauw

    creatief directeur, partner
    Brand New Telly Industries
  • Social media

The Buggles zongen ‘Video Killed The Radio Star’. Inmiddels zijn we een stap verder, Vloggers Killed The TV Star. Vloggers zijn de nieuwe helden. Waar Robert ten Brink 2808 volgers heeft op Twitter, zit Enzo Knol* op bijna 385.755 abonnees op YouTube. En Enzo is niet de enige.

Vanaf vandaag is onze eigen premier een vlogger. Hij postte vanaf de klimaattop in New York zijn eerste vlog. Rutte vertelt de kijker dat hij in een kamer was met Obama, welke issues hij heeft aangekaart en dat ‘groen en groei goed samen gaan’. Zijn social strategie is misschien nog niet zo sterk als die van Stuk.tv en zijn troepen, maar het begin is er.

Met het succes van de vlogger komt ook de vraag wat de marketeer hiermee kan. Want het succes van de vlogger is zijn authenticiteit. Vloggers doen wat ze zelf willen, ze doen wat de kijker van ze verwacht: zichzelf zijn. Dus hoe kom je daar als merk tussen?

Door een duidelijk doel te formuleren en door samen te werken! Samenwerken met vloggers is cocreatie in zijn puurste vorm. Vloggers weten wat hun kijkers willen, de marketeer weet wat de doelgroep van het merk wil. Als die twee samenkomen, ontstaat great content, en great content is great advertising.

*Enzo Knol
 

Wouter van der Pauw

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken