Manchester United en Nike sluiten recorddeal: 720 miljoen euro

Manchester United en Nike sluiten recorddeal: 720 miljoen euro
  • Sponsoring
  • 10 mrt 2014 @ 10:13
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalSportmarketingSponsoring

De Britse voetbalclub Manchester United en Nike zijn dicht bij de grootste kledingsponsorovereenkomst ooit. Nike zou United 600 miljoen pond (ruim 720 miljoen euro) betalen om de voetbalclub tien jaar lang te kunnen kleden.

Dat meldt The Mirror.

De nieuwe sponsordeal is bijna het dubbele van de overeenkomst die tot dusver het meest lucratief was. Adidas betaalt Real Madrid rond de 37 miljoen euro per jaar.

De huidige, 13-jarige overeenkomst tussen Nike en Manchester United loopt aan het einde van dit seizoen af. De club ontvangt nu nog 23,5 miljoen pond (ruim 28 miljoen euro) per jaar, minder dan Arsenal, Barcelona en Liverpool.

De voetbalclub heeft voor komend seizoen ook een nieuwe hoofdsponsor. De Amerikaanse autofabrikant Chevrolet betaalt naar verluid ruim 30 miljoen euro per jaar. Deze twee sponsoren alleen leveren Manchester United dus al meer dan 100 miljoen euro per jaar op.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken