Manchester United en Nike sluiten recorddeal: 720 miljoen euro
- Sponsoring
- 10 mrt 2014 @ 10:13
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - VoetbalSportmarketingSponsoring
- 10 mrt 2014 @ 10:13
- Redactie Sponsoring
De Britse voetbalclub Manchester United en Nike zijn dicht bij de grootste kledingsponsorovereenkomst ooit. Nike zou United 600 miljoen pond (ruim 720 miljoen euro) betalen om de voetbalclub tien jaar lang te kunnen kleden.
Dat meldt The Mirror.
De nieuwe sponsordeal is bijna het dubbele van de overeenkomst die tot dusver het meest lucratief was. Adidas betaalt Real Madrid rond de 37 miljoen euro per jaar.
De huidige, 13-jarige overeenkomst tussen Nike en Manchester United loopt aan het einde van dit seizoen af. De club ontvangt nu nog 23,5 miljoen pond (ruim 28 miljoen euro) per jaar, minder dan Arsenal, Barcelona en Liverpool.
De voetbalclub heeft voor komend seizoen ook een nieuwe hoofdsponsor. De Amerikaanse autofabrikant Chevrolet betaalt naar verluid ruim 30 miljoen euro per jaar. Deze twee sponsoren alleen leveren Manchester United dus al meer dan 100 miljoen euro per jaar op.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Frans Hals, geknipt en geschoren 03-05-2024
- KPN en NSJ: driejarig partnership02-05-2024
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing