Rijksmuseum ontvangt 4.000.000ste bezoeker

Rijksmuseum ontvangt 4.000.000ste bezoeker
  • Sponsoring
  • 3 okt 2014 @ 14:36
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & Cultuur

Het Rijksmuseum heeft deze week zijn 4.000.000ste bezoeker ontvangen sinds opening in april 2013. Precies over één maand, 1 november, opent de geheel vernieuwde Philipsvleugel zijn deuren voor het publiek.

De nieuwe tentoonstellingsvleugel van het Rijksmuseum (1000 m2) kan in de toekomst jaarlijks 1.000.000 bezoekers ontvangen. In de Philipsvleugel gaat het museum spraakmakende tentoonstellingen organiseren uit eigen collectie én met (inter)nationale bruiklenen.

De eerste tentoonstelling die daar te zien zal zijn is Modern Times Fotografie in de 20ste eeuw. Het is de eerste grote overzichtstentoonstelling 20ste-eeuwse fotografie uit eigen collectie die het Rijksmuseum presenteert. Met ruim 400 foto’s laat de tentoonstelling de grote ontwikkelingen zien die de fotografie in de vorige eeuw doormaakte. De start van de inrichting van Modern Times is vandaag begonnen (zie foto).

In februari opent in de Philipsvleugel de blockbuster van 2015: Late Rembrandt. Negentig schilderijen, prenten en tekeningen uit de laatste, meest creatieve periode van het leven van de meester (1652-1669), waaronder vele bruiklenen uit de hele wereld.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken