Nuon helpt amateursportclubs met lagere energierekening
- Sponsoring
- 13 nov 2014 @ 08:32
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekSponsoringSport
- 13 nov 2014 @ 08:32
- Redactie Sponsoring
Nuon verandert en daarmee veranderen ook haar sponsorships. De energieonderneming speelt een belangrijke rol in de maatschappij en kiest voor sociaal maatschappelijke sponsorships. Nuon erkent de belangrijke rol die sport heeft in de samenleving en gaat voor sponsoring van amateur sportclubs. Deze clubs staan midden in de samenleving en vormen een spil in veel gemeenschappen. Sport brengt mensen samen (sociale cohesie), is goed voor de gezondheid en sportclubs hebben een belangrijke opvoedkundige taak.
Nederland telt zo’n 25.000 sportverenigingen. Veel verenigingen hebben moeite om financieel het hoofd boven water te houden. De helft van de verenigingen heeft te maken met dalende inkomsten; sponsorgelden nemen af en door een wijziging in de regelgeving lopen de clubinkomsten terug. Ook ontvangen sportclubs ontvangen minder of geen subsidie meer van gemeenten. Zo meldt het persbericht.
Nuon Club Competitie
Voor steeds meer clubs is de energierekening een grote kostenpost. Amateur sportverenigingen kunnen via eenvoudige maatregelen gezamenlijk tot 30 miljoen euro per jaar besparen op hun energierekening. Dit bedrag is vergelijkbaar met het geld dat Nederland jaarlijks uitgeeft aan alle topsportsubsidies bij elkaar. Dat zou een enorme investering in de amateursport kunnen betekenen. Maar die maatregelen kosten geld en vergen een investering, daarvoor is meestal geen geld beschikbaar. Om een aantal clubs te helpen, is de Nuon Club Competitie gestart.
Nuon gaat amateur sportclubs helpen om hun energierekening structureel te verlagen via de Nuon Club Competitie. De energieonderneming zet al jarenlang in op energiebesparing en gaat nu een stap verder door amateur sportclubs te sponsoren via energiebesparing en verduurzaming. Kortom een nieuwe manier van maatschappelijke sponsoring.
Duurzame clubhuizen
Leden van amateur sportverenigingen kunnen hun club aanmelden voor de Nuon Club Competitie waarbij je op creatieve wijze aangeeft hoe de club energie wil besparen. De negen meest originele inzendingen worden beloond met het bedrag ter waarde van de energierekening van afgelopen jaar (met een maximum van 10.000 euro). Dit bedrag dienen zij te investeren in maatregelen om de energierekening te verlagen, zoals een efficiënt koffiezetapparaat of energiezuinige koelkast. Maar ook isolatie, dubbel glas of energiezuinige verlichting. Bovendien ontvangen zij een energieadvies op maat om zo bewust te worden hoe de club een structurele verlaging van de energierekening kan realiseren. Clubs hoeven geen klant te zijn of worden bij Nuon.
Maurice de Hond
Maurice de Hond deed onderzoek voor Nuon naar het energiegebruik, de gevolgen én mogelijke oplossingen voor de sportclubs.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Giovanni van Bronckhorst gezicht van... 10-05-2024
- Azerion Vrouwen Eredivisie:... 08-05-2024
- Frans Hals, geknipt en geschoren 03-05-2024
- KPN en NSJ: driejarig partnership02-05-2024
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing