Heineken en NOC*NSF lanceren 'Blijf Helder'-campagne

Heineken en NOC*NSF lanceren 'Blijf Helder'-campagne
  • Sponsoring
  • 26 mei 2015 @ 08:27
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalMaatschappij

Om verantwoord alcoholgebruik bij sportverenigingen te stimuleren starten Heineken Nederland en NOC*NSF de ‘Blijf Helder’-campagne. Verenigingen aangesloten bij de KNVB (voetbal), KNKV (korfbal), KNLTB (tennis) en KNHB (hockey) kunnen zich aanmelden.

De start vond vrijdag plaats bij de Koninklijke Haagsche Cricket & Voetbal Vereeniging (HC&VV) in aanwezigheid van Pascal Gilet (Algemeen Directeur Heineken Nederland), André Bolhuis (voorzitter NOC*NSF) en Sonja Bleuland (Hoofd programmabureau Nationaal Programma Preventie 'Alles is gezondheid...).

Heineken en NOC*NSF werken al vele jaren samen om verantwoord alcoholgebruik bij sportclubs te stimuleren. Ondanks deze inspanningen valt er nog een wereld te winnen; slechts 15 procent van de Nederlandse sportverenigingen leeft actief de wettelijke leeftijdsgrens van 18 jaar na.

Met de ‘Blijf Helder’-campagne voegen Heineken en NOC*NSF daarom nu een nieuw hoofdstuk aan de samenwerking toe. Deelnemende verenigingen krijgen materialen voor in de kantine of het clubhuis waarmee ze verantwoord alcoholgebruik bij de vereniging kunnen stimuleren. Met ‘mystery visits’ wordt vervolgens gekeken hoe succesvol zij hierin zijn. De winnende club mag zich 'De Helderste Club van Nederland' noemen.

'Iedereen die wel eens als vrijwilliger achter de bar van de sportkantine heeft gestaan, kent het dilemma. Of je toch even een biertje wil tappen voor het winnende jeugdteam. De bekende sociale druk. Maar het kán gewoon niet. De regel is onder de 18 jaar geen alcohol en boven de 18 jaar met mate genieten. Met deze campagne willen we juist op een positieve manier clubs ertoe zetten de alcoholleeftijd te handhaven en hen daarvoor te belonen,' zegt Pascal Gilet, Algemeen Directeur, Heineken Nederland.

NOC*NSF-voorzitter André Bolhuis: 'De baromzet in de sportkantine is voor veel sportclubs een belangrijke bron van inkomsten. Maar we hebben vanuit de sport ook de verantwoordelijkheid dat er op een verantwoorde manier met alcohol wordt omgegaan, zodat iedereen zowel op het veld als in de kantine optimaal plezier kan beleven aan sport.'

Pledge ‘Alles is Gezondheid’
Om het commitment van Heineken op dit gebied te onderstrepen, ondertekende Pascal Gilet namens Heineken ook een pledge in het kader van het nationale preventieprogramma 'Alles is Gezondheid…'. In het eerste jaar van het programma zijn er ruim 165 pledges getekend en zijn meer dan 600 (maatschappelijke) organisaties, (lokale) overheden en bedrijven via het programma actief om een extra impuls te geven aan een gezonder Nederland.

Heineken Nederland zet zich al jaren in om verantwoorde alcoholconsumptie te bevorderen. De ‘Blijf Helder’-campagne is een toevoeging op bestaande activiteiten zoals de ‘Dance More Drink Slow’-campagne met DJ Armin van Buuren, het ondersteunen van BOB-activiteiten en de samenwerking met Bouman GGZ. Daarnaast heeft Heineken een uitgebreid aanbod aan 0,0%-producten; een categorie die steeds vaker wordt gekozen door consumenten.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken