Visa eerste sponsor vrouwenvoetbal Uefa

Visa eerste sponsor vrouwenvoetbal Uefa
  • Sponsoring
  • 6 dec 2018 @ 14:02
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • DoelgroepSportmarketingSponsorshipVoetbal

Visa wordt de allereerste Uefa-sponsor die specifiek het vrouwenvoetbal steunt. Beide partijen gaan een maar liefst zevenjarige samenwerking aan.

Deze deal volgt op de beslissing van de Europese voetbalbond om het traditionele sponsormodel te hervormen en sponsorrechten voor het vrouwenvoetbal af te splitsen van het mannenvoetbal. 

Charlotte Hogg, CEO Visa Europe: 'Dit is een boeiende periode voor het vrouwenvoetbal. In Europa beoefenen eenentwintig miljoen vrouwen en meisjes de sport. We stellen dan ook met trots Visa’s baanbrekende partnerschap met Uefa voor, waarmee we de groei van het vrouwenvoetbal in Europa willen ondersteunen en stimuleren. We willen meisjes en jonge vrouwen inspireren, kansen geven en ervoor zorgen dat ze hun dromen najagen. Samen met Uefa willen we zo de aandacht vestigen op het vrouwenvoetbal. Bij Visa geloven we dat er overal acceptatie moet zijn: van het voetbalveld tot de directiekamer.'

Indrukwekkende groei vrouwenvoetbal

Uefa hervormde het traditionele sponsormodel om de reeds indrukwekkende groei van het vrouwenvoetbal in Europa nog meer te stimuleren, om meer commerciële kansen te creëren en de verdere ontwikkeling van de sport te bevorderen.

Dit partnerschap richt zich op alle niveaus van het vrouwenvoetbal. Dankzij de overeenkomst wordt Visa tot 2025 de belangrijkste partner van de Uefa Women’s Champions League, het EK Voetbal voor vrouwen, het EK Voetbal voor vrouwen onder 19 en onder 17 en het EK Zaalvoetbal voor vrouwen. Daarnaast steunt Visa ook Together #WePlayStrong, het marketingplatform van Uefa dat voetbal aantrekkelijker moet maken bij meisjes en vrouwen.

Deze zeven jaar durende samenwerking weerspiegelt de constante groei van het vrouwenvoetbal in Europa en het succes van UEFA’s Together #WePlayStrong-campagne.

Door middel van co-branding zal Visa deze campagne helpen verspreiden om het imago van vrouwenvoetbal op te krikken en voetbal te transformeren tot de meest beoefende sport door meisjes en vrouwen in Europa. De Press Play-vlogs van de Together #WePlayStrong-campagne werden al bijna acht miljoen keer bekeken. In deze reeks video’s gunnen enkele Europese topspeelsters de kijkers een blik in hun dagelijkse leven.

Vooruitstrevend partnership

Uefa-marketingdirecteur Guy-Laurent Epstein: 'Wij verheugen ons op dit boeiende en vooruitstrevende partnerschap met Visa en kijken ernaar uit samen te werken aan nieuwe, creatieve manieren om de reeds indrukwekkende groei van het vrouwenvoetbal nog meer te stimuleren.'

Samen kunnen we ervoor zorgen dat elke Uefa-wedstrijd voor vrouwen een onvergetelijke ervaring wordt, meent Epstein. Daar hoort ook een platform bij. 'Daarmee inspireren we niet alleen de huidige fans van het vrouwenvoetbal, maar garanderen we ook dat toekomstige generaties de sport zullen waarderen. Het verheugt ons dat Visa onze visie van een bruisend vrouwenvoetbal deelt en dankzij de ondertekening van deze overeenkomst komt die visie weer een stap dichter bij de werkelijkheid.'

Nadine Kessler, hoofd van het vrouwenvoetbal bij UEFA: 'Het vrouwenvoetbal is altijd enorm waardevol geweest voor het voetbal en de maatschappij in het algemeen, maar vandaag hebben we een nieuwe mijlpaal bereikt voor het vrouwenvoetbal en wat de sport te bieden heeft. Deze samenwerking bewijst dat het vrouwenvoetbal een nieuwe plek in het commerciële landschap heeft ingenomen. Het sterkt onze overtuiging dat er voor het vrouwenvoetbal op alle niveaus een nieuw tijdperk is aangebroken. Het potentieel is eindeloos.'



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken