Seat Cupra scoort met sfeervolle Clásico-commercial

Seat Cupra scoort met sfeervolle Clásico-commercial
  • Sponsoring
  • 17 dec 2019 @ 17:27
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CommercialsPartnershipVoetbal

Seat Cupra zendt deze woensdag een commercial uit waarin de hoofdrol is weggelegd voor de voetballers in de allereerste Clásico. De voetbalklassieker tussen FC Barcelona en Real Madrid staat ook nu namelijk op de agenda. Cupra is de komende vijf jaar partner van FC Barcelona.

Cupra’s nieuwe commercial neemt de kijker mee terug naar 1902, naar de aftrap van de allereerste Clásico. Twee teams beginnen vol passie en overtuiging aan de wedstrijd. De spot benadrukt onderwerpen als fairplay, teamgeest en respect.

Passie voor sport

'Grote dromen beginnen klein', zegt Wayne Griffiths, CEO van Cupra. 'In 1902 was voetbal lang niet zo populair als nu. Twee teams met passie voor de sport kwamen in Madrid bijeen om de allereerste Clásico te spelen. Net als deze voetbalklassieker is Cupra ontstaan uit de bezieling van een groep liefhebbers die auto’s wilden bouwen voor autoliefhebbers.'

De commercial is gefilmd op iconische locaties in Madrid. De geschiedenis wordt verteld door acteur Daniel Brühl. De spot wordt op tv uitgezonden in Spanje, Duitsland, Frankrijk, Italië en Mexico. Gelijktijdig gaat in deze landen, alsmede in het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk en Zwitserland, een online campagne van start die ook via de kanalen van FC Barcelona op social media te zien is.

Cupra groeit fors

In de commercial speelt ook de Cupra Formentor Concept een voorname rol. Aangedreven door een krachtige plug-in hybride aandrijflijn verschijnt de eerste in eigen beheer ontwikkelde auto in 2020 op de markt. In de eerste elf maanden van 2019 verkocht Cupra 22.800 auto’s, 74 procent meer dan in dezelfde periode in 2018. Samen met de Ateca en Leon moet de Cupra Formentor de verkopen de komende twee tot vier jaar gaan verdubbelen.

Sinds augustus bundelen Cupra en FC Barcelona de krachten. De komende vijf jaar is Cupra verantwoordelijk voor de mobiliteit van de club. Seat, Cupra en FC Barcelona gaan verder samenwerken op het gebied van micro- en elektromobiliteit.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken