Kinesso lanceert Performance Solutions

Kinesso lanceert Performance Solutions
  • Bureaus
  • 11 apr 2024 @ 13:54
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Kinesso, het performance marketingbureau van IPG Mediabrands, introduceert de gespecialiseerde afdeling Performance Solutions die klanten gaat begeleiden bij het intern overnemen van hun digitale media- en marketingactiviteiten, een beweging weg van het traditioneel uitbesteden aan bureaus.

De dienstverlening bestaat onder meer uit het uitdenken van de gewenste teamstructuur, het helpen vinden van de juiste kandidaten, het opleiden van specialisten, fungeren als sparringpartner voor specialisten of managers en het leveren van tijdelijke capaciteit. Daarnaast helpt het bureau bij het selecteren, implementeren en benutten van essentiële marketingtools en -technologieën.

De nieuw opgerichte afdeling wordt geleid door Justus Wever (director Strategy & Solutions) en streeft ernaar voordelen te realiseren door middel van een op de Nederlandse markt afgestemd inhousing framework. Dit kader is opgebouwd uit vier pijlers: transitie, training, tutoring en technologie, en biedt een maatwerktraject voor iedere klant.

Wouter Moen, managing director van Kinesso Nederland: ‘Inhousing is niet slechts een trend, maar het toekomstige model voor agencies om hun klanten verder te helpen. Inhousing van digitale marketing gaat veel verder dan het aannemen van enkele specialisten en het zelf gaan doen. Inhousing gaat over controle nemen over de benodigde kennis, kunde, operatie, strategie en alle bijkomende technologie/tools. Wij zien het als onze missie om inhouse teams up-to-date, scherp en uitgedaagd te houden.’

Met ruim 20 jaar ervaring in digitale marketing is er nu een dienstverlening ontwikkeld die Kinesso actief aanbiedt en clustert in een specifieke consultancy afdeling. Moen: ‘We zijn ervan overtuigd dat het voor een significant deel van onze klanten beter is meer activiteiten zelf te beheren, in plaats van deze volledig aan ons uit te besteden.’

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken