Freshworks benoemt Mika Yamamoto tot Chief Customer & Marketing Officer
- Algemeen
- 6 dec 2023 @ 11:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingPersonalia
- 6 dec 2023 @ 11:00
- Peter van Woensel Kooy
Freshworks Inc maakt de aanstelling bekend van Mika Yamamoto als de Chief Customer and Marketing Officer. Zij wordt wereldwijd verantwoordelijk voor het leiden van de teams die zich bezighouden met marketing en customer experience.
Yamamoto (foto) is afkomstig van F5, waar ze als laatste de functie Executive Vice President en Chief Marketing and Customer Engagement Officer vervulde. Ze was daar verantwoordelijk voor data, marketing en digitale transformatie en hield zich bezig met customer experience voor alle producten, segmenten, channels en geografische gebieden.
'Met haar ervaring vanuit CMO- en CXO-functies is Mika in staat om innovatieve en meetbare veranderingen bij medewerkers, klanten en prospects tot stand te brengen', zegt Dennis Woodside, president van Freshworks. 'Ze heeft ruime ervaring met het wereldwijd leiden van diverse customer experience teams en het realiseren van uitzonderlijke go-to-market-resultaten voor grote openbare technologiebedrijven die in verschillende markten aan zowel kleine als grote klanten diensten leveren. Met haar uitgebreide kennis en sterke ambitie om Freshworks verder te laten groeien is ze een waardevolle aanvulling van ons managementteam.'
In de periode voor haar loopbaan bij F5, was Yamamoto werkzaam als Global President van Marketo. Nadat Marketo door Adobe was overgenomen, werd ze daar SVP en General Manager. Yamamoto was eerder Chief Digital Marketing Officer en CMO van SMB voor SAP. Daarnaast heeft ze leidinggevende c-level functies bekleed bij Amazon Books, Microsoft Windows en Microsoft Stores, Gartner en Accenture.
'Ik verheug mij erop om deel uit te maken van het managementteam en Freshworks samen met de teams te laten uitgroeien tot een miljardenbedrijf. Dat is mogelijk door verschillende segmenten en klanten te bedienen', aldus Mika Yamamoto, 'Ik ben al mijn gehele carrière actief met het transformeren van go-to-market- strategieën en customer experience voor wereldwijd actieve bedrijven die groei willen realiseren. Ik ben ervan overtuigd dat het samenvoegen van de end-to-end-klantenervaring en marketing- en klantensuccesteams bij Freshworks de groei zullen versnellen, terwijl de klant vanzelfsprekend centraal blijft staan.'
Aan de Queen's University in Canada heeft Yamamoto een BA (Bachelor of Arts) in Commerce met specialisaties in economie en marketing behaald. Daarnaast zit ze in het bestuur van BlackLine, de Rainier Valley Food Bank en de United Way of King County. Sinds 20 november 2023 maakt ze deel uit van het managementteam van Freshworks en apporteert aan Girish Mathrubootham (ceo en oprichter van Freshworks) en Dennis Woodside (president), meldt het bedrijf tenslotte.
(PvWK)
foto boven: Mika Yamamoto, Chief Customer and Marketing Officer bij Freshworks
Over Freshworks
'Freshworks Inc maakt bedrijfssoftware met AI-support die iedereen kan gebruiken. Onze AI-gebaseerde producten zijn speciaal ontwikkeld voor IT-, klantensupport-, verkoop- en marketingteams. Onze software is ontworpen om iedereen efficiënter te laten werken en meer waarde te leveren voor onmiddellijke impact op de bedrijfsresultaten. Freshworks heeft zijn hoofdkantoor in San Mateo, Californië en is wereldwijd actief voor meer dan 65.000 klanten, waaronder American Express, Blue Nile, Bridgestone, Databricks, Fila, Klarna en OfficeMax. Ga voor het meest recente bedrijfsnieuws naar freshworks.com en volg ons op Facebook, LinkedIn en X.'
(bron: Freshworks)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- oGirish Mathrubootham
- cx
- cm
- Mika Yamamoto
- F5
- IT
- Freshworks
- Chief Customer & Marketing Officer
- Rainier Valley Food Bank
- AI
- BlackLine
- cxo
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing