Giovanni Perosino nieuwe CMO Maserati wereldwijd
- Algemeen
- 19 jan 2024 @ 09:08
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 19 jan 2024 @ 09:08
- Michiel van Zaane
Maserati heeft Giovanni Perosino aangesteld als nieuwe Chief Marketing Officer wereldwijd.
Perosino – afkomstig uit Turijn – is op 8 januari vanuit Modena in zijn nieuwe functie gestart. De Italiaanse manager heeft een carrière van meer dan twintig jaar opgebouwd in de mondiale auto- en luxesector, wat zijn grote passie voor dit domein en vooral voor sportwagens onderstreept.
De afgelopen twee jaar bekleedde Perosino de rol van Chief Marketing Officer bij ITA Airways, waar hij tot eind 2023 werkzaam was. Bij Maserati neemt Giovanni Perosino nu de leiding over Marketing & Communicatie op zich en rapporteert hij aan Maserati Brand CEO Davide Grasso.
‘We heten Giovanni van harte welkom bij de Maserati-familie’, aldus Grasso. “Ik ben ervan overtuigd dat zijn solide ervaring in de autowereld waardevolle bijdragen gaat leveren aan onze onderneming, in lijn met het realiseren van onze doelstellingen op dit relevante, strategische en historische moment voor ons merk.’
‘Na een carrièreonderbreking van een paar jaar in de automobielsector, ben ik blij om terug te keren naar een wereld die mij in het verleden zoveel heeft gebracht’, verklaart Giovanni Perosino, de nieuwe CMO van Maserati. ‘Ik ben ervan overtuigd dat deze wereld mij nog steeds veel te bieden heeft. Deze nieuwe uitdaging als Chief Marketing Officer voor Maserati – het ultieme op het gebied van de meest exclusieve ‘Made in Italy’ auto’s – biedt mij een unieke kans om in contact te komen met een merk dat niet alleen historie heeft geschreven in de mondiale auto-industrie, maar ook nu nog één van de grootste namen in de toekomst van mobiliteit is.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Artsen zonder Grenzen schaalt campagne Gaza op
- ASN Bank heeft beste positionering financiële sector
- Lexus introduceert nieuwe LBX met tijdelijke showroom P.C....
- Nicole van Lieshout van Noordwijk Marketing: 'Durf te kiezen...
- Wanted: wielrennende of mountainbikende marketeers
- [longread] Veel bedrijven hebben geen geduld om een merk te...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing