Vervolg merkcampagne ASN Bank: ‘groene bedoelingen’
- Algemeen
- 30 jan 2024 @ 13:28
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 30 jan 2024 @ 13:28
- Michiel van Zaane
In het najaar van 2023 introduceerde ASN Bank de nieuwe merkstrategie om duurzaamheid bereikbaar te maken voor iedereen. In de vervolgcampagne ‘groene bedoelingen’ laat de bank zien dat dat ook eenvoudig is.
In de merkcampagne bouwde de bank voort op de fabeldieren. Deze komen ook terug in de vervolgcampagne met de Voorloopvogel en de Luiaard. In ‘groene bedoelingen’ wordt de nadruk gelegd op de intenties die mensen hebben om duurzaam te doen. Volgens de bank is de realiteit is dat nog steeds veel mensen afhaken wanneer ze daadwerkelijk de stap naar duurzaamheid moeten zetten. Dat wil deze campagne wegnemen. Door over te stappen naar ASN Bank draag je al bij aan een duurzame wereld..
In de campagne laat de bank zien dat duurzaamheid ook bereikbaar is voor degenen die denken dat het veel moeite kost met als voorbeeld de Voorloopvogel en de Luiaard. Twee totaal verschillende karakters, maar met dezelfde duurzame intentie.
Op TV, radio en social nodigt de bank iedereen uit om over te stappen naar ASN Bank.
Credits:
ASN Bank: Renée Ras, Anke Veldhuizen, Noortje Krakers, Margot Bouwman
Bureau: Selmore Creative Agency
Productiemaatschappij: Ambassadors
Muziek & geluid: Public Audio
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Artsen zonder Grenzen schaalt campagne Gaza op
- ASN Bank heeft beste positionering financiële sector
- Nicole van Lieshout van Noordwijk Marketing: 'Durf te kiezen...
- Lexus introduceert nieuwe LBX met tijdelijke showroom P.C....
- Wanted: wielrennende of mountainbikende marketeers
- [longread] Veel bedrijven hebben geen geduld om een merk te...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing