Vervolg merkcampagne ASN Bank: ‘groene bedoelingen’

Vervolg merkcampagne ASN Bank: ‘groene bedoelingen’
  • Algemeen
  • 30 jan 2024 @ 13:28
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In het najaar van 2023 introduceerde ASN Bank de nieuwe merkstrategie om duurzaamheid bereikbaar te maken voor iedereen. In de vervolgcampagne ‘groene bedoelingen’ laat de bank zien dat dat ook eenvoudig is.

In de merkcampagne bouwde de bank voort op de fabeldieren. Deze komen ook terug in de vervolgcampagne met de Voorloopvogel en de Luiaard. In ‘groene bedoelingen’ wordt de nadruk gelegd op de intenties die mensen hebben om duurzaam te doen. Volgens de bank is de realiteit is dat nog steeds veel mensen afhaken wanneer ze daadwerkelijk de stap naar duurzaamheid moeten zetten. Dat wil deze campagne wegnemen. Door over te stappen naar ASN Bank draag je al bij aan een duurzame wereld..

In de campagne laat de bank zien dat duurzaamheid ook bereikbaar is voor degenen die denken dat het veel moeite kost met als voorbeeld de Voorloopvogel en de Luiaard. Twee totaal verschillende karakters, maar met dezelfde duurzame intentie.

Op TV, radio en social nodigt de bank iedereen uit om over te stappen naar ASN Bank.

Credits:
ASN Bank: Renée Ras, Anke Veldhuizen, Noortje Krakers, Margot Bouwman
Bureau: Selmore Creative Agency
Productiemaatschappij: Ambassadors
Muziek & geluid: Public Audio

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken