[Xsaga Canon] 4: Van Gogh Museum krijgt nieuwe hoofdingang

[Xsaga Canon] 4: Van Gogh Museum krijgt nieuwe hoofdingang
  • Algemeen
  • 18 mei 2021 @ 11:25
  • Link
  • Patrick Roubroeks
    Patrick Roubroeks

    founding director
    Xsaga
  • StorytellingMarketing

Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week hoe het Van Gogh voorpaginanieuws werd.

Elk idee wordt door Xsaga tot in de kleinste details uitgewerkt op basis van hét grote idee, altijd vanuit één en dezelfde kerngedachte: ‘Everything is experience, experience is everything’.
 

HEROPENING NIEUWE ENTREEGEBOUW VAN HET VAN GOGH MUSEUM

‘Hoe komen wij op de voorpagina van The New York Times?’, aldus de briefing én het concept.

Niet minder dan 125.000 zonnebloemen sierde het kleurrijke labyrint dat werd ingericht ter viering van het feit dat het Van Gogh Museum een nieuwe hoofdingang had gekregen. De spectaculaire experience onderstreepte daarmee letterlijk de communicatie claim ‘Van Gogh houdt je bezig’. Niemand minder dan de Britse kunstenaar Banksy deelde de fotogenieke beelden op zijn persoonlijke account waarmee het concept ook op social media nog lang resoneerde.

Bekijk hier de casefilm.

Foto: Jan-Kees Steenman

 

Patrick Roubroeks

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken