[Xsaga Canon] 4: Van Gogh Museum krijgt nieuwe hoofdingang
- Algemeen
- 18 mei 2021 @ 11:25
- Link
-
Patrick Roubroeks
founding director
Xsaga - StorytellingMarketing
- 18 mei 2021 @ 11:25
- Patrick Roubroeks
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week hoe het Van Gogh voorpaginanieuws werd.
Elk idee wordt door Xsaga tot in de kleinste details uitgewerkt op basis van hét grote idee, altijd vanuit één en dezelfde kerngedachte: ‘Everything is experience, experience is everything’.
HEROPENING NIEUWE ENTREEGEBOUW VAN HET VAN GOGH MUSEUM
‘Hoe komen wij op de voorpagina van The New York Times?’, aldus de briefing én het concept.
Niet minder dan 125.000 zonnebloemen sierde het kleurrijke labyrint dat werd ingericht ter viering van het feit dat het Van Gogh Museum een nieuwe hoofdingang had gekregen. De spectaculaire experience onderstreepte daarmee letterlijk de communicatie claim ‘Van Gogh houdt je bezig’. Niemand minder dan de Britse kunstenaar Banksy deelde de fotogenieke beelden op zijn persoonlijke account waarmee het concept ook op social media nog lang resoneerde.
Bekijk hier de casefilm.
Foto: Jan-Kees Steenman
-
Patrick Roubroeks
- Werkt bij: Xsaga
- Functie: founding director
- Website:http://www.xsaga.nl# Linkedin: https://nl.linkedin.com/in/patrickroubroeks
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ID&T Group en Unilever breiden samenwerking in experience...
- NS lift mee met songfestival met oproep internationale reizigers
- Toyota Nederland start wervingscampagne 'De snelste...
- Bezint eer ge begint
- Uefa lanceert #LightYourFire-campagne met song ‘Fire’
- Etos herinnert iedereen aan Moederdag tijdens voetbal
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing