[Xsaga Canon] 16: Golfer bij het Rijks
- Algemeen
- 26 okt 2021 @ 08:31
- Link
-
Patrick Roubroeks
founding director
Xsaga - EvenementMarketing
- 26 okt 2021 @ 08:31
- Patrick Roubroeks
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week de capriolen van topgolfer Joost Luiten.
Elk idee wordt door Xsaga tot in de kleinste details uitgewerkt op basis van hét grote idee, altijd vanuit één en dezelfde kerngedachte: ‘Everything is experience, experience is everything’.
JOOST LUITEN IN ACTIE VOOR AUDI
Het is 7.00 uur in de ochtend wanneer de toen nog 29-jarige Joost Luiten in opdracht van zijn sponsor een bal over het Rijksmuseum heeft geslagen.
‘De uitdaging’, aldus Audi in een persbericht, ‘vanaf een tee op de Museumbrug lag niet alleen in de te overbruggen afstand, ruim 220 meter, maar vooral ook in het feit dat de bal binnen 95 meter een hoogte moest krijgen van tenminste 39 meter om niet het beeld tussen de twee torens noch de twee torens zelf, die slechts 20 meter van elkaar, staan te raken. Even los van alle gebrandschilderde ramen van het museum. De sterk variërende wind boven het museum maakte de uitdaging extra lastig.’
Na een aantal oefenslagen wist Luiten de bal met een perfect uitgevoerde drive op de rand van de grote hole op 223 meter afstand te laten landen.
Speciaal voor deze stunt heeft Joost een speciale driver ontworpen om met name de vereiste hoogte te kunnen bereiken. Daarnaast heeft hij een hardere bal gebruikt om ook de afstand te kunnen overbruggen. Met deze speciale actie onderstreept Luiten de propositie van zijn opdrachtgever die een voorsprong heeft door techniek.
Foto: Soenar Chamid. Bekijk hier de casefilm.
-
Patrick Roubroeks
- Werkt bij: Xsaga
- Functie: founding director
- Website:http://www.xsaga.nl# Linkedin: https://nl.linkedin.com/in/patrickroubroeks
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ID&T Group en Unilever breiden samenwerking in experience...
- NS lift mee met songfestival met oproep internationale reizigers
- Toyota Nederland start wervingscampagne 'De snelste...
- Bezint eer ge begint
- Uefa lanceert #LightYourFire-campagne met song ‘Fire’
- Etos herinnert iedereen aan Moederdag tijdens voetbal
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing