
Spotler neemt Let's Get Digital over
Technologiepartij Spotler Group heeft eventtechbedrijf Let's Get Digital overgenomen. Met deze strategische zet versterkt Spotler zijn positie in de eventsector, specifiek op het gebied van beurzen en digitale events.

AI houdt miljarden slechte advertenties tegen
Google heeft in zijn Ads Safety Report 2024 een balans opgemaakt van zijn strijd tegen schadelijke advertenties. Dankzij geavanceerde kunstmatige intelligentie – waaronder het Gemini-model – heeft het techbedrijf vorig jaar meer dan 5,1 miljard advertenties verwijderd en ruim 39 miljoen adverteerdersaccounts opgeschort.

Digital advertising naar recordhoogte: TikTok en AI stuwen markt naar 4,1 miljard
De Nederlandse digitale advertentiemarkt heeft in 2024 voor het eerst de grens van 4 miljard euro overschreden. Dat blijkt uit de vandaag gepresenteerde Digital Ad Spend Study 2024 van Deloitte in opdracht van brancheorganisatie VIA.

Herna Verhagen draagt bij PostNL stokje over aan Pim Berendsen
Na een loopbaan van 34 jaar bij PostNL – waarvan de laatste dertien als CEO – neemt Herna Verhagen 15 april officieel afscheid. Tijdens een symbolisch moment draagt ze het stokje over aan haar opvolger Pim Berendsen, die de afgelopen zeven jaar als CFO deel uitmaakte van het bestuur van het post- en pakketbedrijf.

VIA draagt drie nieuwe bestuursleden voor
Brancheorganisatie VIA heeft drie nieuwe bestuursleden voorgedragen: Danijel Dercksen (Act Agency), Fiona Vanderbroeck (Bol) en Tim Geenen (Rayn). Tijdens de online Algemene Ledenvergadering op 17 april 2025 mogen de leden stemmen over hun benoeming.

'Stukje van Mij’ bekroond met hoogste Europese PR-onderscheiding
De KPN-campagne ‘Stukje van Mij’ is tijdens de Sabre Awards EMEA 2025 in Londen onderscheiden met de Platinum Sabre Award for Best in Show – de hoogste erkenning in Europese PR. Daarnaast won de campagne ook een Diamond Sabre Award for Superior Achievement in Brand-Building.

Merijn de Rooy nieuwe Growth Director bij IPG Mediabrands Nederland
IPG Mediabrands Nederland heeft per april 2025 Merijn de Rooy aangesteld als Growth Director. In deze functie wordt hij verantwoordelijk voor het verder uitbreiden van de new business-activiteiten van de bureaus Initiative en UM, beide onderdeel van het mediaconcern.

Mediahuis Nederland versterkt B2B-management
Mediahuis Nederland heeft zijn B2B-managementteam flink uitgebreid met drie ervaren professionals. Mouringh den Dunnen, Sander van Gestel en Elzemieke Olsthoorn treden toe in respectievelijk de rollen van Sales Director Nationaal, Manager Digital & Business Development en Director MarCom & Creativiteit.

Daymakers in finale Heavent Awards
Het Nederlandse bureau Daymakers heeft een finaleplaats behaald bij de prestigieuze Heavent Awards in Cannes. Met het project DPG Media Opening Mediavaert staat het experience-marketingbureau in de categorie ‘Exceptional/Commemorative Events and Grand Ceremony Award’ zij aan zij met wereldwijde iconen als de Olympische Spelen, de Paralympische Spelen en de herdenking van D-Day.

Edward Knol nieuwe Managing Director van Initiative Nederland
Full-service mediabureau Initiative, onderdeel van IPG Mediabrands, heeft Edward Knol benoemd tot Managing Director van de Nederlandse tak. Hij volgt Eva Hollander op en zal per direct de leiding over het bureau op zich nemen.

Wim Creative Agency neemt David Raakt over
Wim Creative Agency, het full-service bureau uit Veghel, heeft het strategisch creatieve bureau David Raakt uit Uden overgenomen. Met deze overname verstevigt Wim zijn positie in strategie en positionering en breidt het zijn expertise uit naar sectoren als zorg en onderwijs.

Thijs de Boer versterkt creatief leiderschap TBWA\Neboko
TBWA\Neboko heeft haar creatieve leiderschapsteam uitgebreid met de komst van Thijs de Boer als Creative Director. De Boer, die een indrukwekkende staat van dienst heeft met talloze onderscheidingen, waaronder Cannes Lions en Effies, zal bijdragen aan de verdere creatieve groei van het bureau en haar klanten.

Surf en Nikhef kiezen ServerDirect voor IT-infrastructuur
ServerDirect heeft een Europese aanbesteding gewonnen voor de levering van server- en storage-oplossingen aan Surf, de ICT-coöperatie van Nederlandse onderwijs- en onderzoeksinstellingen en Nikhef, het Nationaal Instituut voor Subatomaire Fysica.

Consultancybureau zet AI in voor persoonlijk loopbaanadvies
Team Eiffel, een van de grootste consultancy- en adviesbureaus in Nederland, heeft een nieuw digitaal carrièreplatform gelanceerd. Dit platform, ontwikkeld in samenwerking met het Utrechtse bureau Kaliber, biedt naast een overzicht van vacatures en loopbaanmogelijkheden, ook een AI Career Coach voor gepersonaliseerd carrièreadvies.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 18, 2025
- Stefan Wijnen van Deli Home: 'Onhandige consument kiest voor...
- Nima Marketing Day: 'De haven van Rotterdam is een spiegel van...
- Nederlandse bedrijven bouwen samen aan AI-platform voor...
- KPN op Nima Marketing Day: 'Met "Stukje van mij" maken wij...
- [column] Even applaus voor jezelf! Waarom blijven posten op...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 19,... 16-05-2025
- Kevin Wetzel van Buckaroo op NMD25:... 15-05-2025
- KPN op Nima Marketing Day: 'Met... 14-05-2025
- Stefan Wijnen van Deli Home:... 13-05-2025
- De marketingtransfers van week 18,... 09-05-2025
- Nima Marketing Day: 'De haven van... 06-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management