Jumbo brengt innovatie in heropende Foodmarkt Breda
Vandaag opent Jumbo Supermarkten de compleet vernieuwde Jumbo Foodmarkt in Breda. Ruim elf jaar na de opening in maart 2013 van deze allereerste Jumbo Foodmarkt, wil de supermarktketen hiermee tonen 'opnieuw het verschil te maken in versbeleving en smaak'.
Advertentieverkoop FilmBox vanaf februari 2025 via Ad Alliance
Ad Alliance en Canal+ zijn overeengekomen dat de advertentieverkoop van tv-zender FilmBox in Nederland vanaf februari 2025 via Ad Alliance verloopt.
[column] De merken-uitverkoop is begonnen bij Unilever
Focus is de nieuwe kernstrategie van grote bedrijven zoals Unilever. Grote en succesvolle merken zoals Magnum, Ben & Jerry, Ola, maar nu ook Unox en Conimex worden in de etalage gezet door Unilever. De inzet is om minder merken in de company kerstboom te hebben hangen en daardoor meer focus op de ontwikkeling van de merken die mogen blijven. Anders gezegd als de groeipotentie te laag is en/of de winstbijdrage te laag is, staat het merk al rap in de etalage.
Ton Rozestraten: 'Relevantie behouden in een snel veranderende mediasector'
Ton Rozestraten, chief commercial officer bij RTL en ceo van Ad Alliance, vertelt hoe internationale samenwerking en innovatieve modellen de televisiewereld transformeren. Ondanks diverse uitdagingen in Europa, blijft hij streven naar schaalvergroting door partnerships, zowel met internationale streamingdiensten als met lokale partijen. MarketingTribune maakt met hem de balans op van 2024 én kijkt vooruit.
CMO in het diepe: Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens
De Koffiejongens, de luis in de pels van de koffiegrootmachten. Het duurzame koffieabonnement dat koffiedrinken niet alleen makkelijk moet maken, maar dat ook respect toont voor milieu en de koffiebonenboer. Op de koffie bij head of marketing Bram van IJsel Smits en pratend over positief merkactivisme, mediagebruik, expansie, doelgroepen en marketinguitdagingen. ‘Een uitdaging vind ik vooral hoe je de kernboodschap van je propositie kunt blijven vernieuwen.’
[column] Radio killed the video star
Heb ik het al over mijn liefde voor radio gehad? Radio is altijd mijn favoriete kanaal geweest voor vermaak en informatie. Misschien omdat ik het geduld niet heb om een paar uur voor een scherm te blijven zitten. Misschien omdat toen ik een tiener was, het - nu legendarische – Brionvega-radiotoestel in mijn ouderlijke huis altijd aan stond, we maar een paar uur per dag tv mochten kijken en het internet natuurlijk nog helemaal niet bestond.
Blokker failliet verklaard door Rechtbank Amsterdam
De bewindvoerders van Blokker hebben bij de Rechtbank in Amsterdam omzetting van de op 4 november 2024 toegekende surseance van betaling naar faillissement gevraagd. De Rechtbank heeft dat faillissement inmiddels uitgesproken.
Lidl lanceert een met Coca-Cola rivaliserende kersttruck
Enkele dagen nadat Coca-Cola de terugkeer van zijn eigen beroemde kersttruck in de UK aankondigde, onthult discountretailer Lidl nu ook met zo'n eigen vrachtwagen te verschijnen. Huismerk Freeway staat hierop centraal.
7 vragen aan Jojanneke Meewis van ASML over employer branding: 'Doelgroeponderzoek is altijd het startpunt'
Neerlands trots hightechbedrijf ASML, voortgekomen uit Philips en gevestigd in Veldhoven, vindt employer branding dusdanig belangrijk dat Jojanneke Meewis er head of employer brand communications Europe is: ‘Wij richten ons voornamelijk op landen en regio’s waar onze doelgroep zich bevindt en waarvan wij weten dat er een verhuisbereidheid naar Nederland is.’
Hema Merk van het Jaar tijdens uitreiking Grand Prix Content Marketing
De Hema is gekozen tot Merk van het Jaar, zo bleek tijdens de feestelijke uitreiking van de Grand Prix Content Marketing. StudioM werd Bureau van het Jaar en de Originaliteitsprijs ging naar de #ModTheVeg-campagne, een co-productie van Knorr en The Invaders, met als doel groenten populair te maken onder jongeren via gaming.
Kaliber ontwikkelt nieuwe merkcampagne BNNVara
Publieke omroep BNNVara heeft afgelopen zaterdag bij de seizoenstart van het populaire programma Even tot hier haar nieuwe merkcampagne gelanceerd. Met de boodschap ‘Programma’s maken die binnenkomen’ laat de omroep zien wat programma’s als Boerderij van Dorst, Over Mijn Lijk en Je Zal Het Maar Hebben met je doen als kijker.
[column] Wat als duurzaamheid een moetje is?
Door de CSRD-wetgeving worden veel bedrijven verplicht te rapporteren én communiceren over hun duurzaamheidsactiviteiten. Een moetje, dus. Of niet? Wat doe je als jouw organisatie eigenlijk helemaal niet zo duurzaam is, maar nu wel over duurzaamheid moet communiceren?
DOSSIER DATABASED MARKETING Marketeers op stelling
De drang naar personalisatie lijkt grenzeloos, maar tegen welke prijs? Consumenten ruilen hun privacy in voor gepersonaliseerde aanbiedingen, een trend die steeds meer vragen oproept over ethiek en de toekomst van marketing. Wij vroegen ons panel te reageren op de stelling ‘Databased marketing is de nieuwe religie en consumenten offeren hun privacy op het altaar van personalisatie’.
Taste of Horecava biedt ruimte aan foodmarketeer
Tijdens de aankomende Horecava 2025 krijgen bezoekers de kans om een aantal van Nederland's meest toonaangevende chefs van dichtbij te ervaren in de exclusieve Chef’s Table setting van Taste of Horecava by Gault&Millau.
NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 207 minuten over de gehele dag in oktober 2024. Een jaar eerder was dat 213 minuten. Het best bekeken programma was de uitreiking van de Gouden Televizier-Ring. Dat blijkt uit het maandoverzicht van het Nationaal Media Overzicht.
Nieuwe stek Just Eat Takeaway en Thuisbezorgd
Thuisbezorgd.nl en moederbedrijf Just Eat Takeaway.com verkassen naar de De Ruyterlaan in Enschede, de staat waar het thuisbezorg-imperium is ontstaan. Het pand werd officieel geopend door oprichter en CEO Jitse Groen en wethouder van Economische Zaken Malkis Jajan (foto).
Onderzoek: 'Authenticiteit, transparantie en flexibiliteit zijn sleutelwoorden om jongeren te bereiken'
Hoe denken jongeren over actuele topics zoals duurzaamheid, innovatie en employer branding? Wat vinden ze belangrijk in het leven? Welke media gebruiken jongeren? Wat vinden ze nou eigenlijk van reclame? En waar moet een merk echt aan voldoen? Allemaal vragen die Het Grote Jongerenonderzoek (N = 2.716) van Mediahuis, MediaTest en Wayne Parker Kent royaal beantwoordt. Hier vind je de belangrijkste bevindingen van dit jaar handig op rij.
[column] 'Employer branding is geen vak apart'
‘We are Ladies and Gentlemen serving Ladies and Gentlemen’. Het veelgeprezen motto van Ritz-Carlton zet niet alleen een hoge standaard in service, de betekenis ervan is veel groter. Iedereen die voor Ritz-Carlton werkt, van bordenwasser tot CEO is een lady of een gentleman, iemand met klasse en stijl, iemand die er toe doet. De belofte heeft een cultuur van excellentie gecreëerd. Excellente werknemers die niet anders kunnen dan excellente service bieden, ze zijn het aan zichzelf verplicht.
Onze Kapel herpositioneert zich als impact agency
Het Haarlemse bureau Onze Kapel heeft een nieuwe richting ingeslagen en presenteert zich voortaan als impact agency, compleet met een vernieuwde website, huisstijl en positionering. Met de belofte ‘Smart ideas, big impact’ richt het bureau zich op het realiseren van betekenisvolle resultaten voor klanten, zowel groot als klein.
Senior Intelligence benadrukt waarde pensioengerechtigden versus AI
ZilverWerkt, een organisatie die 'doorwerkers' verbindt met werkgevers, lanceert ‘Senior Intelligence’ tegen leeftijdsdiscriminatie. SI wil een beweging worden die het werken na de pensioengerechtigde leeftijd normaliseert.
De 10 marketingtrends voor 2025 volgens Kantar: 'Een cruciaal moment voor marketing'
Marketingdata en -analysebureau Kantar lanceert zijn jaarlijkse rapport met de marketingtrends voor het nieuwe jaar: ‘Marketing Trends 2025’. Het rapport is een weergave van de voorspellingen van experts ondersteund door houdings- en gedragsdata.
Bijenkorf en Adyen innoveren met shoppen zonder kassa
Deze week lanceren Adyen en de Bijenkorf een vernieuwende betaalmethode die klanten sneller en eenvoudiger laat afrekenen, zonder traditionele kassa’s of pinapparaten. In aanloop naar het feestseizoen opent de Bijenkorf in Amsterdam exclusieve pop-ups van luxe merken, waaronder Chanel, met dit systeem om bijzondere klantbelevingen te realiseren.
Zwijsen experimenteert op kinderen uit groep 3; missie geslaagd
Op basisschool De Stappen in Tilburg werd groep 3 onderdeel van een experiment. Wat gebeurt er als één klasgenootje bekent dat hij lezen nog erg moeilijk vindt? Een campagne van uitgeverij Zwijsen in samenwerking met reclamebureau LifeHunters.
Ingrid van Kempen (Ohra): 'We gaan van tv naar audio'
Ingrid van Kempen is sinds begin 2024 Manager Merk & Communicatie bij verzekeraar Ohra. Voor aflevering 113 van ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Bij Ohra doen we ons uiterste best om het zo eenvoudig mogelijk te maken.’
Onderzoek: 'Morele mismatch reden opstappen jongeren'
Uit onderzoek van trainingsinstituut de Baak blijkt dat meer dan de helft van de jongvolwassenen (t/m 34 jaar) stress ervaart op werk vanwege maatschappelijke thema’s. Godfried IJsseling, senior trainer van de Baak: ‘Toch blijkt het cruciaal voor de motivatie en het behoud van de jongere generatie werknemers.’
Blokker krijgt uitstel van betaling
Blokker, de specialist in Nederland op het gebied van huishouden met producten en diensten die daarbij horen, heeft vandaag bij de Rechtbank in Amsterdam surseance van betaling aangevraagd. Deze gaat onmiddellijk in en heeft op korte termijn geen gevolgen voor de winkels van Blokker. De aanvraag is toegewezen.
Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black Friday-campagne
Hoeveel Black Friday-aanbiedingen zijn eigenlijk te mooi om waar te zijn? Om consumenten aan te moedigen verstandiger te winkelen - en niet toe te geven aan de blinde kooplust - heeft huidverzorgingsmerk The Ordinary speciaal de 'Slowvember'-campagne bedacht, inspelend op een breder anti-Black Friday-sentiment in de samenleving.
Google lanceert nieuwe functies in Maps, Waze en Earth
Google lanceert verschillende nieuwe navigatie-functies binnen de Geo Services: Google Maps, Google Earth en Waze. Van AI-gestuurde visualisaties in Google Maps tot handige verkeersmeldingen in Waze.
[column] DDW: 'Met de keuzes die designers maken en de kracht van ontwerp kunnen zij de toekomst vormgeven'
Dutch Design Week door de ogen van René van Geer en Marianne van Sasse van Ysselt, oprichters van het Nederlandse pocketwearmerk Secrid en uitvinders van de Cardprotector: ‘Elk nieuw product moet beter zijn dan zijn voorgangers.’
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [onderzoek] “Merken moeten inspelen... 19-11-2024
- De marketingtransfers van week 46,... 15-11-2024
- Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook... 15-11-2024
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een... 11-11-2024
- De marketingtransfers van week 45,... 08-11-2024
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit... 07-11-2024