
‘We moeten marketeers helpen wat AI echt kan betekenen’
Terwijl de AI-hype ook door de marketingwereld raast, blijft Tara de Zao nuchter en to the point. Als Senior Director Product Marketing bij Pega helpt ze marketing- en CX-leiders wereldwijd om AI concreet, schaalbaar en verantwoord in te zetten. MarketingTribune sprak met haar over taal, vertrouwen en technologie - en hoe je als compacte organisatie juist méér impact kunt maken in een complexe wereld.

Willem-Albert Bol nieuwe Country Director Azerion Nederland
Per 1 september treedt Willem-Albert Bol aan als Country Director bij Azerion, waar hij leiding gaat geven aan de Nederlandse organisatie. Bol was de afgelopen vier jaar CEO van mediabureau Abovo Maxlead en bekleedde eerder functies bij Vodafone, TBWA en DPG Media.

Dotdotdash opent Europese hub in Amsterdam
Het internationale technologie- en designbureau Dotdotdash opent officieel een Europese vestiging in Amsterdam. De dagelijkse leiding is in handen van twee zwaargewichten uit de creatieve industrie: Chris Henderson (r), voormalig Managing Director van AKQA, en Daniel Sytsma, voorheen global design executive bij Dentsu Creative en Hypersolid.

Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk
Mediahuis E-commerce, onderdeel van Mediahuis Nederland, heeft het Thuiswinkel Waarborg Duurzaamheidscertificaat ontvangen. Daarmee wordt het bedrijf erkend voor zijn structurele en strategische aanpak van duurzame e-commerce.

PXR verkoopt advertentieruimte voor Voetbal.nl
PXR en Voetbalmedia slaan de handen ineen: vanaf 1 augustus wordt PXR verantwoordelijk voor de verkoop van online advertentieruimte op de Voetbal.nl website en app. Met deze strategische samenwerking verbindt PXR zich aan een omvangrijke en trouwe doelgroep binnen het Nederlandse amateurvoetbal.

Van bannerblindheid naar breinbewuste branding
Context is niet alleen koning, het is ook een katalysator voor merkimpact. Dat blijkt uit een nieuw neurowetenschappelijk onderzoek uitgevoerd door Kinesso en Braingineers, in samenwerking met Seedtag en IPG Mediabrands.

Adpaq en OMS samen in programmatic audio
Het digitale audio platform Adpaq heeft zijn eerste grote mediapartnership gesloten met One Media Sales (OMS). Dankzij deze samenwerking wordt het programmatic aanbod van Adpaq verrijkt met de premium audio-inventory van OMS, waaronder de bekende radiomerken Radio 538, Sky Radio, Radio 10, Radio Veronica, 100% NL en SLAM!, evenals podcasts van Audiohuis, Dag en Nacht Media en Tonny Media.

Kunstenaars centraal in nieuwe campagne Holland Festival
Het Holland Festival vervolgt ook dit jaar zijn visuele koers met een gedurfde campagne waarin de kunstenaars zélf het middelpunt vormen. In samenwerking met KesselsKramer en fotografenduo Blommers/Schumm wordt voortgebouwd op de positionering ‘Groundbreaking performing arts’ die vorig jaar werd geïntroduceerd.

Sanne Houterman nieuwe Strategy Director bij Cheil
Cheil Benelux heeft Sanne Houterman aangesteld als nieuwe Strategy Director. Ze is per direct verantwoordelijk voor de strategische leiding van het bureau en de advisering van alle klanten. Houterman komt over van Publicis Groupe, waar ze de afgelopen jaren werkte op accounts als Eneco, de Politie en de Rijksoverheid.

Van duurzame kruk tot circulaire spirit: winnaars VM Packaging Awards 2025
Tijdens een feestelijke bijeenkomst op de 24e verdieping van het nhow hotel in Amsterdam zijn de VM Packaging Awards 2025 uitgereikt. Onder leiding van presentator Renze Klamer werden acht hoofdprijzen toegekend in negen categorieën, plus één publieksprijs. Alleen in de categorie Food Vers wees de jury geen winnaar aan.

Een einde aan 'do-not-reply’-marketing
Salesforce lanceert vandaag Marketing Cloud Next, een vernieuwing binnen hun platform. Centraal in de nieuwe aanpak staan zogeheten 'Agentic AI agents': autonome digitale assistenten die zelfstandig campagnes creëren, content personaliseren en realtime klantinteracties aangaan en optimaliseren.

MassiveMusic bundelt krachten tot wereldwijde muziekpartner
Songtradr, het B2B-muziektechnologiebedrijf, brengt vier van zijn dochterbedrijven - 7digital, Big Sync Music, Musicube en Resonance Sonic Branding - samen onder één merknaam: MassiveMusic. Daarmee ontstaat een krachtige, geïntegreerde speler die zich wereldwijd richt op het strategisch inzetten van muziek voor merken, bureaus en platforms.

Klantverlies dreigt voor zwijgende merken
Eén op de vijf Nederlanders boycot actief Amerikaanse merken om politieke redenen. Nog eens 17% overweegt dat te gaan doen. Dit blijkt uit onderzoek van Improof Research in opdracht van Value@Stake.

BBC Studios kiest voor samenwerking met Audiohuis
BBC Studios heeft Audiohuis geselecteerd als exclusieve partner voor de advertentieverkoop van BBC-podcasts in Nederland. Daarmee krijgt het toonaangevende Britse audiomerk voortaan commerciële vertegenwoordiging op de Nederlandse reclamemarkt.

‘Retailmedia is niet alleen de groeistrategie voor merken, maar ook echt wat consumenten willen’
Op Nima Marketing Day 2025 nemen Stefan Brzozowski (r) en Joshua Thiel, respectievelijk Director Head of Commerce en Head of Advertising Analytics bij bol Retail Media, bezoekers mee in de razendsnelle ontwikkeling van retailmedia.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 33, 202515-08-2025
- We moeten marketeers helpen wat AI... 12-08-2025
- Willem-Albert Bol nieuwe Country... 11-08-2025
- Marketingtransfers week 32, 202508-08-2025
- PostNL presteert beter dan verwacht04-08-2025
- High-Clean verfrist website in lijn... 01-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers