Najaarsevent EPN met sprekers van Westland Kaas en AH

17okt 201710:44
  • Design
  • 5163 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

nieuws Effective Packaging Network (EPN) is een ‘netwerkclub voor vakbroeders’ in de markt van strategisch hoog volume packagingprojecten, voor zowel professionals als decisionmakers aan opdrachtgeverskant. Het doel is kennis en kunde te vergroten. Tijdens de pilotbijeenkomst in mei werd stilgestaan bij onderwerpen zoals innovatie, consumentengedrag, design en verduurzaming en het najaarsevent op 16 november staat in het teken van ‘Het nieuwe merk denken en doen’ en ‘Onderscheidend vermogen met eigen merk-producten’.

Emirates stopt 15 miljoen dollar in Dubai-campagne

17okt 201710:39
  • Bureaus
  • 7395 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclameMarketingCommercialsCampagnes

nieuws Emirates lanceert vandaag een reclamecampagne van 15 miljoen dollar om reizigers te inspireren en Emirates’ uitgebreide en wereldwijde netwerk van bestemmingen te promoten. Emirates’ thuisbasis en hub Dubai speelt een grote rol in de reclame. De campagne wordt ondersteund door de klassieke rocksong 'Don’t stop me now' van Queen.

[Ingezonden artikel] Speelgoed uitzoeken begint aan de keukentafel

17okt 201710:34
  • Algemeen
  • 4979 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Geen tag

nieuws Wie zat er als kind niet smachtend op te wachten… de dikke speelgoedcatalogus die vlak voor de feestdagen op de deurmat viel. Uren kon je jezelf ermee vermaken, knippend en plakkend voor de verlanglijstjes in de schoen. Datzelfde knutselplezier ervaart ook de nieuwste generatie. De catalogus blijkt nog altijd een slim en effectief marketingmiddel. Het maken van een verlanglijstje begint nu eenmaal thuis aan de keukentafel.

NU.nl lanceert carrièreplatform NUwerk

17okt 201710:33
  • Media
  • 6020 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • WebsiteNieuwsmediaHR

nieuws Nieuwssite NU.nl introduceert op 23 oktober NUwerk, dé nieuwe vacaturesite. Het carrièreplatform heeft een groot banenaanbod en een ruime keuze in intermediairs. NUwerk is een samenwerking met bekende vacaturesites als Monsterboard, Randstad, Jobbird en Twiglers.

Steffart Buijs (Leene Communicatie): 'Een Grand Prix is een veer van de sector'

17okt 201710:26
  • Content
  • 4791 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Grand Prix Content MarketingContent

nieuws Het zal u niet ontgaan zijn: de genomineerden voor de Grand Prix Content Marketing zijn bekend. En dat betekent ook dat de uitreikingsavond niet meer lang op zich laat wachten: op donderdag 16 november is het zover, in DeFabrique te Utrecht. Een van 'de vrienden' van de GPCM is Leene Communicatie, we maken vast de balans op met directeur Steffart Buijs.

[interview] Wie aan cocktails denkt, moet aan De Kuyper denken

17okt 201710:11
  • Design
  • 5951 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Campagnes

nieuws Het familiebedrijf Koninklijke De Kuyper bestaat al sinds 1695 en is 's werelds grootste likeurenmerk. Het concern nam in 2011 Rutte Gin over en samen met de meer dan 43 soorten likeuren claimt De Kuyper in een nieuwe internationale reclamecampagne de leverancier te zijn van de ‘beste ingrediënten voor de cocktail van vandaag’. In gesprek met global marketing director Albert de Heer: ‘We willen duidelijk maken dat je de beste cocktails mixt met De Kuyper, uit en thuis.’

[ingezonden artikel] Hoe Schuurman Schoenen een nieuwe markt aanboorde met het Think - Feel - Do model

17okt 201710:05
  • Algemeen
  • 2741 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Geen tag

nieuws Sinds een aantal jaren heeft Schuurman Schoenen, naast 40 schoenenwinkels in het oosten en noorden van het land, een goed lopende webshop. Hiermee willen zij niet alleen het oosten en noorden bedienen, maar ook de rest van Nederland. Daarom besloten zij met behulp van het Think –Feel – Do model van Google een nieuwe markt in Noord-Brabant te betreden.

Waarom losse flodders niet werken en contentformats wel

17okt 201709:49
  • Content
  • 2410 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • StrategieContent

weblog Een van de lastigste opgaven voor een contentmarketeer lijkt het bedenken van nieuwe, relevante en verrassende content. Merken worstelen met de productie van content. De rode draad ontbreekt waardoor er een onsamenhangend geheel van 'uitzendingen' ontstaat. Een beetje van alles wat: soms leuk en soms wat voor de hand liggend. Een gemiste kans lijkt een herkenbaar framework waarin content wordt gepresenteerd. Formats kunnen contentmakers daarbij helpen.

Fox Sports zoekt leukste voetbalkroeg van Nederland

17okt 201708:00
  • Sponsoring
  • 6650 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • ContentTelevisieVoetbalActivatie

nieuws Per speelronde in de Eredivisie genieten gemiddeld 180.000 fans van live voetbal in een café met een officiële licentie van Fox Sports Zakelijk. Daarom start Fox Sports nu de zoektocht naar ‘De Leukste Voetbalkroeg van Nederland’. Vanaf 21 oktober kan het publiek stemmen op hun favoriete kroeg.

Heel Holland Bakt jurylid Robèrt van Beckhoven onthult Leffe bierbrood

17okt 201707:00
  • Food-en-retail
  • 4310 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodPortfolioMarketing

nieuws Vandaag onthult Heel Holland Bakt jurylid Robèrt van Beckhoven samen met Leffe het 'Leffe bierbrood'. Als basis voor het bierbrood gebruikt hij drie verschillende soorten Leffe abdijbier: Blond, Bruin en Tripel. Het brood komt daardoor in drie varianten: zacht en subtiel, kruidig en licht bitter, en bitter en zoet. Sjors van Drie, senior Brand Manager Leffe: 'We zijn ontzettend blij dat we deze samenwerking zijn aangegaan. Robert van Beckhoven is dé expert op het gebied van brood. Om als brouwer een bierbrood te lanceren, heb je een vakman nodig om het beste van twee werelden te combineren.'

Toyota lanceert mondiale campagne 'Start Your Impossible'

17okt 201700:02
  • Bureaus
  • 7676 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MerkenMarketingCampagnes

nieuws Toyota presenteert ‘Start Your Impossible’, een wereldwijde corporate campagne die medewerkers, partners en klanten moet inspireren en koppelen aan de kernopvattingen van het bedrijf. In een tijd waarin technologische en milieu-ontwikkelingen elkaar in een razend tempo opvolgen, markeert deze campagne Toyota’s inzet voor een meeromvattend en duurzamere samenleving.

Roosmarijn Reijmer (3FM) hoofd marketing bij Friendly Fire

17okt 201700:01
  • Media
  • 5125 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • RadioEntertainmentPersonaliaMuziek

nieuws 3FM-deejay Roosmarijn Reijmer versterkt vanaf januari 2018 concert- en event-organisator Friendly Fire. Ze gaat hier aan de slag als hoofd Marketing en Creatie. Friendly Fire organiseert onder meer het Best Kept Secret Festival, Tuckerville en een groot aantal concerten van zowel nationale als internationale artiesten.

[interview] LeasePlan lanceert global marketing campaign 'What's Next'

16okt 201716:37
  • Food-en-retail
  • 12918 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • OnlineCampagnesInnovatieMarketing

nieuws Met ruim 147.000 auto’s in Nederland en 1,71 miljoen auto’s in 32 landen is LeasePlan een der grootste leasemaatschappijen ter wereld. Over de vandaag wereldwijd uitgerolde nieuwe marketing-campagne What’s Next, spreken wij verantwoordelijken Dick van der Lecq -die met zijn bureau Etcetera embedded bij het merk zit- en cmo Leaseplan Sandra Tappermann-Pieper. De uitgebreide versie staat in de komende MarketingTribune print (MT18). Hier een preview van dit gesprek plus de première van de centrale film die LeasePlan vandaag presenteert.

Nieuw Grolsch Musketier exclusief verkrijgbaar bij Slag om Grolle 2017

16okt 201715:15
  • Food-en-retail
  • 7056 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingEvenementFood

nieuws Bierbrouwer Grolsch presenteert Grolsch Musketier, een nieuw bier dat speciaal voor 'de Slag om Grolle 2017' is gebrouwen. Dit evenement vindt plaats van 20 t/m 22 oktober in Groenlo, de geboorteplaats van Grolsch. Grolsch Musketier is exclusief tijdens het evenement als tapbier vanaf fust verkrijgbaar. De naam van het nieuwe bier is bedacht door lezers van de Twentsche Courant Tubantia. In totaal hebben veertien lezers deze naam ingezonden, meldt Grolsch.

Jungle Minds breidt uit met jong talent

16okt 201715:11
  • Online
  • 5259 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Personalia

nieuws Jungle Minds breidt uit met zes nieuwe medewerkers. De nieuwe medewerkers versterken het strategische user centered team, de creatieve vloer en development.

ADE-onderzoek: 54% van millennials bezoekt events om te laten zien op social media

16okt 201715:06
  • Content
  • 5115 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Social mediaContent

nieuws Het Amsterdam Dance Event (ADE) beleefde vorig jaar met 450 events op 140 locaties, met 2.200 artiesten en ruim 375.000 bezoekers de grootste editie ooit. Hoe komt dat? Vooral omdat millennials (in Nederland zo'n 4 miljoen mensen) festivals, concerten en clubs meer dan ooit omarmen. Uit onderzoek van Eventbrite blijkt dat 54% van de millennials het afgelopen jaar op een muziekevent is geweest en 89% zegt ervaringen belangrijker te vinden dan fysieke producten.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent