Svenja de Vos nieuwe CTO LeaseWeb
- B2b
- 16 dec 2016 @ 10:35
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkPersonalia
- 16 dec 2016 @ 10:35
- Redactie B2B
Hostingmerk LeaseWeb kondigt vandaag aan dat het Svenja de Vos (38) heeft aangesteld als nieuwe Chief Technology Officer (CTO). De Vos komt naar LeaseWeb in een tijd waarin het bedrijf haar portfolio van hybride clouddiensten blijft uitbreiden om beter aan de behoeften van de klant te voldoen. In deze rol zal zij LeaseWeb’s technische visie gaan vormgeven en leiden, innovatie gaan bevorderen en de cloud hosting- en cybersecurity diensten verder gaan uitbreiden.
De Vos heeft meer dan 20 jaar ervaring in de telecommunicatie- en hosting industrie. Ook heeft zij een track record in succesvolle implementatieprojecten op het gebied van innovatie en transformatie. Vanaf 1 januari 2017 zal zij deel uit gaan maken van het LeaseWeb Global Management Team en zal ze verantwoordelijk zijn voor de afdelingen productmanagement, product engineering en IT-systeembeheer.
Groei cloudindustrie
‘Volgens verschillende onderzoeken zal de cloudindustrie tot 2020 flink blijven groeien en LeaseWeb is op dit vlak uitzonderlijk goed gepositioneerd, waardoor het klanten een rijk portfolio aan cloudaanbiedingen kan bieden zoals: dedicated servers, CDN, VMware, CloudStack en Microsoft Azure. Ik kijk er naar uit om me bij hen te voegen tijdens deze nieuwe fase in hun uitbreiding. De organisatie heeft een krachtig businessmodel en staat bekend om het leveren van uitmuntende producten’, zegt De Vos. ‘Ik kijk uit naar de samenwerking met het management team en om samen met hen LeaseWeb naar het volgende niveau te brengen, nu de cloudindustrie grote stappen voorwaarts maakt. Ik geloof sterk dat een agile benadering, waarin de klant centraal staat, leidt tot het maken van de beste producten.’
Tele2
Door de jaren heeft De Vos meerdere internationale functies bekleedt bij de Europese telecommunicatie operator Tele2. Recentelijk werkte ze voor Tele2 Group in Zweden als Director of Transformation, in deze rol kreeg ze de verantwoordelijkheid om de kostenefficiëntie en effectiviteit van de organisatie te transformeren. Hieraan voorafgaand was ze Chief Information Officer bij Tele2 in Nederland, waarbij ze de IT-afdeling meer agile liet werken.
Goudhaantjes
In 2016 nam Inspiring Fifty haar op in de lijst van de 50 meest inspirerende business vrouwen in Nederland. Recentelijk werd ze opgenomen in de “Goudhaantjes-100”-lijst, een lijst met Nederlands managementtalent die Management Team ieder jaar samenstelt op basis van gesprekken met headhunters, tips van lezers en eigen research. ‘Met haar sterke strategische inzicht en haar uitgebreide ervaring in de industrie, zijn we verheugd om Svenja toe te voegen aan ons team. We kijken er naar uit om samen met haar onze technologie verder te ontwikkelen en door te blijven gaan met het leveren van cutting-edge oplossingen voor onze klanten’, zegt Con Zwinkels, CEO van LeaseWeb Global.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een beetje van iedereen'
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing