[column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en Gary Barlow op visite

[column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en Gary Barlow op visite
  • Media
  • 16 apr 2024 @ 12:17
  • Link
  • Justine en Thamar
    Justine en Thamar

    Content worth sharing
    C2B
  • Geen tag

TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Justine en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.

1. TREND: I’m Outta Love-dance

Er zullen vast een aantal Gen Z’ers denken dat hét TikTokdansje van het moment op een catchy nieuw nummer gedaan wordt, maar niets is minder waar. I’m Outta Love van 00’s-ster Anastacia is 24 jaar na de release terug van weggeweest en is een instant hit op TikTok. Het gaat hierbij wel om een remix, waarbij veel drums en de live vocals van de Amerikaanse zangeres een heerlijk catchy geheel vormen. Hierop wordt dus weer eens een ouderwets TikTokdansje gedaan, al heb je voor deze variant misschien wel echt een beetje moves nodig (zoals de dansers in het oorspronkelijke filmpje) en kom je niet weg met een kwartiertje oefenen. Of deze trend dan ook geschikt is voor op de werkvloer? Deze NS-conducteur met soepele heupen laat zien van wel. En kun je niet dansen? Gebruik de sound dan in ieder geval, want hij is zo booming als wat.



2. SOUND: I’m Alive

En we blijven nog even bij sounds uit de oude doos, want ook dit nummer van Celine Dion is weer helemaal hip and happening. We hebben het over I’m Alive, dat notabene uit hetzelfde jaar komt als Anastacia’s wereldhit. Iedereen zonder dansskills kan bij deze trend opgelucht ademhalen, want dansen is geen must bij het gebruik van deze sound. Het mag uiteraard wel, maar wil je er lekker iets anders bij doen, dan is dat helemaal prima. Waar het bij deze trend namelijk vooral om draait, is de tekst die je in beeld zet. Hier schets je namelijk een situatie waar je blij van wordt, waar je van profiteert of waar je gewoon hartstikke van geniet. Dat kan - ook vanuit een zakelijk oogpunt - van alles zijn: de nieuwe collectie die in de rekken hangt, die ene dag dat twee lievelingscollega’s dezelfde shift draaien of het feit dat de salarissen weer binnen zijn. Als je je er ‘alive’ door voelt, zit je op het goede spoor.

 


@spice.pr Hard works pays off 😮‍💨❤️‍🔥🤓 #moving #officetok #spice #spicegirls #imalive #savingmoney #classpass @Vera Verstegen @Jalda Mina @Charlotte Norbruis ♬ original sound - Starr Angel Kiely

3. CAPCUT: Gary Barlow’s topdag

Nou, het régent artiesten van ‘toen’ deze week, want ja, er is nóg een oud muziekicoon die we plots overal terug zien komen. Het gaat om Gary Barlow, lid van de One Direction van jaren ‘90: boyband Take That. Enig verschil is dat hij niet zingend voorbij komt, maar pratend. Een week geleden deelde Gary een video van zichzelf op zijn wijngaard (ja, de man verkoopt niet alleen muziek, maar ook wijn) waarbij hij zichzelf filmt terwijl hij zegt: “Dit is mijn idee van een heerlijk dagje uit”. Met dat fragment gaan TikTokkers en bedrijven nu massaal aan de haal: Gary duikt in talloze video’s op als CapCut-sjabloon, waarbij de achtergrond steeds verandert en dus ook de plek waar Gary zich zo ontzettend goed vermaakt. Zo heeft hij inmiddels een fantastische tijd gehad bij Ikea, de Primark, Flying Tiger en de Burger King. Dus gun Gary ook een meeloopdagje bij jou op kantoor, in de winkel of tijdens werktijd, want ook na de hoogtijdagen van Take That heeft Gary duidelijk nog steeds hitpotentie.


@turtlebayuk Students, isn't this your idea of a nice day out? 😉 During April students can get Bottomless Brunch for just £25 Mon - Thurs! Just download our app and validate your student email in Student Perks 🙌 T&Cs apply - one app per table. #CapCut #garybarlow #nicedayout #student #studentlife #bottomlessbrunch #turtlebaybottomlessbrunch ♬ original sound - turtlebayuk

4. SOUND: Austin

Na de lancering van Beyoncé’s countryalbum vliegen de cowboyhoeden, -laarzen en westerntunes je om de oren op TikTok, en het heeft er alle schijn van dat de trend nog lang niet op z’n retour is. De Amerikaanse Dasha is een nieuwkomer in de muziekwereld, maar scoort momenteel een gigantische banger met haar nummer Austin. Zowel in de ether als op TikTok, waar (sorry, nóg één) momenteel massaal op gedanst wordt door TikTokkers wereldwijd. Het nummer is al weken een hit en groeit nog altijd in populariteit: de teller gaat inmiddels richting de 700.000 video’s op TikTok waarin Austin gebruikt wordt. Zoals gezegd hoort dus ook hier een dansje bij, maar is de sound ook zonder line dance-act een topper om toe te voegen aan je content. Yee-haw!


@dasha

i love u guys so much, half a million streams in the past 24 hours on Austin alone

♬ Austin - Dasha

5. TREND: Lentekriebels

We hebben al een aantal lekkere dagen achter de rug en de lente laat zich steeds meer van z’n goede kant zien. Dat vraagt natuurlijk om zonnige, vrolijke content en dus heersen ook op TikTok volop lentekriebels. Nieuwe collecties, buitenproducten, aangepaste menu’s, geopende terrasjes, (grote-lente-)schoonmaaktips: dit zijn de dingen waar menig TikTokker momenteel geen genoeg van krijgt. Haak hier vooral op in, al deel je simpelweg beelden van jullie échte ‘kantoortuin’, het outdoor bootcamp met collega’s of jullie dagelijkse geluksmoment van lunchen in de buitenlucht. Lente = life op dit moment, dus ga ervoor.



Justine en Thamar

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken