Eneco en Dawn verwelkomen ons in nieuwe wereld
- Bureaus
- 5 jan 2016 @ 15:36
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - InnovatieMVOCampagnesCommercialsStrategie
- 5 jan 2016 @ 15:36
- Redactie Bureaus
Eneco is gestart met een nieuwe campagne waarin het bedrijf duidelijk maakt dat er een keerpunt is bereikt. Met een 'State of the Union' neemt de energiemaatschappij afscheid van de oude wereld: van fossiele brandstoffen en de afhankelijkheid daarvan, van verspilling en de oude manier van denken. Reclamebureau Dawn tekende voor de campagne en merkstrategie.
Uitgangspunt van dit nieuwe denken is dat er steeds meer innovaties komen die het mogelijk maken zelf energie te besparen, op te wekken, op te slaan en te gebruiken en te delen met elkaar. Eneco bekrachtigt dit met een nieuw statement: ‘Welkom in de nieuwe wereld.’ De nieuwe campagne en merkbelofte zijn het resultaat van de merkstrategie die het nieuwe bureau Dawn afgelopen najaar ontwikkelde.
Jolanda Ravenek, marcom-manager van Eneco: 'Al sinds 2007 is onze missie ‘duurzame energie voor iedereen’. In een duurzame energiemarkt werkt het systeem totaal anders; de klant speelt daarin de hoofdrol. Deze ontwikkelingen in de energietransitie gaan razendsnel. Eneco ontwikkelt zich daarom in hoog tempo naar energiepartner. We investeren al jarenlang veel in schone energie, en stemmen dit af op de behoefte van de klant. Zo bouwen we bijvoorbeeld een windpark voor Google en helpen we NS verduurzamen. Ook investeren we volop in innovatie, waar Toon een voorbeeld van is.'
Eneco loopt voorop als het gaat om de combinatie van duurzame energie en innovatie. Met de nieuwe campagne en merkbelofte ‘Welkom in de nieuwe wereld.’ wil de adverteerder het grote publiek en al onze stakeholders op een prikkelende manier meenemen in de eigen ambities en inspireren 'samen de energiemarkt te vernieuwen'.
De 'State of the Union' is gedurende drie weken te zien op tv, in bioscopen en online. In 2016 wordt de campagne verder uitgebouwd. Innovatieve klantoplossingen staan centraal in de komende campagnes.
Credits
Bureau: Dawn
Productiemaatschappij: Halal
Regisseur: Johan Kramer
DoP: Daniel Bouquet
Edit: Mieneke Kramer
Online & Grading: Crabsalad/Laurens Orij
Geluid: Soundcircus/Feike de Wit
Eneco
Erik van Engelen: Directeur Eneco Consumenten
Jolanda Ravenek: Manager Marketing Communicatie
Regine Alewijnse: Brandmanager
Marga Jordaans en Aniek Gort: Campagnemanagement
Media
MindShare: Steven de Niet
Blue Mango Interactive: Harald Heukers
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
- NS laat reizigers aan het woord in nieuwe merkcampagne
- De marketingtransfers van week 17, 2024
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag doneert aan daklozen
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt naar weekend’-campagne
Laatste Nieuws
- Ideapreneurs aan de slag voor Gift a... 03-05-2024
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte... 03-05-2024
- De marketingtransfers van week 18,... 03-05-2024
- CBR kiest Partout Digital voor... 03-05-2024
- [longread] Monnikenwerk 'Dutch Ad... 03-05-2024
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt... 03-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing