Tele2 en TBWA\ lanceren 'Let's Love Louder'

Tele2 en TBWA\ lanceren 'Let's Love Louder'
  • Bureaus
  • 24 okt 2022 @ 11:15
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ConceptCreatie

In de commercial van telecomprovider Tele2 hoor je Sergio Hasselbaink van de rapformatie Yung Internet rappen over meer optimisme op het internet. Hiermee wil het merk mensen bewust maken van online haat en dat dit vaak nare gevolgen heeft.

Vandaag lanceert Tele2 de nieuwe beweging ‘Let’s Love Louder’. De bijbehorende campagne is gecreëerd met TBWA\Neboko en TBWA\X. Met de beweging wil Tele2 mensen inspireren hun data te gebruiken om positiviteit te verspreiden.

'Maak het internet zoals het used to be. Een lovely place for you and me', klinkt de catchy tune. Hiermee laat Tele2 een optimistisch geluid horen over het internet: als plek om je te uiten, contacten te leggen en van elkaar te leren. Maar, zoals emoties besmettelijk zijn, is negativiteit dat ook. Online kan haat zich razendsnel verspreiden en te vaak heeft dit nare gevolgen. Tele2 maakt mensen hiervan bewust en daagt ze op een creatieve manier uit om mee te doen aan de tegenbeweging.

Margaret Kreuger, Manager Brand & Customer Communications van moederbedrijf T-Mobile laat weten: 'Met de nieuwe campagne willen we niet alleen een punt maken, maar ook een significant verschil. Tele2 trekt graag op met creatief talent en communities die zich hard maken voor meer positiviteit. Met gezamenlijke initiatieven hopen we meer mensen te inspireren om zich bij onze missie aan te sluiten.'

Rik Ledder, CEO van TBWA\Neboko vult aan: 'Met ‘Let’s Love Louder’ verlegt Tele2 de focus van Unlimited data voor jezelf, naar wat je met je data kunt betekenen voor een ander. Een logische stap voor een jong merk met een digitaal hart. De ambitie van het merk is niet alleen aangesloten te blijven in online culture, maar hier ook een eigen stempel op te drukken.'

De campagne is te zien en horen op tv, radio, social media, online en outdoor. ‘Let’s Love Louder’ is daarbij bedoeld als mantra én call to action, want een beweging creëren vraagt om meer dan een leuke commercial. Daarom lanceert de telecomprovider de komende maanden ook nog een reeks activaties op verschillende digitale kanalen. Bekijk de film in het venster hieronder.
(PvWK)

Credits
opdrachtgever: Tele2
bureau: TBWA\Neboko, TBWA\X
regisseur: Yousef Thami
productie: Halal
post productie: Ambassadors
muziek: Houston
sound design: Public Audio
zang: Sergio Hasselbaink



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken