Wout Maas

Wout Maas

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur MarketingTribune

Biografie

Recente artikelen van Wout Maas

Interview Martijn Groot: 'De basis van onze marketingstrategie is customer happiness'

22nov 201709:15
  • Online
  • 4111 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Producten en dienstenStrategieE-commerceInterview

nieuws Het is de missie van CCO van Recharge.com Martijn Groot om wereldwijd marktleider te worden voor het online opwaarderen van telefoons met call credits en data. Daarnaast onderzoekt het serieus de mogelijkheden om tegoeden op je telefoon ook te kunnen gebruiken voor andere diensten. ‘Het is mijn verantwoordelijkheid om ons label te begeleiden in de groei naar een sterk en wereldwijd merk met een groot aantal trouwe gebruikers.’

Gamification grijpt aandacht van jachtige mens

16nov 201713:02
  • Online
  • 6387 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • GamificationInterview

nieuws E-learning neemt een vlucht. Meer in het bijzonder de online leerprogramma’s die het lesaanbod combineren met gamification. Joost Bazelmans is met zijn bureau RMMBR gespecialiseerd in dit domein. Hij ontwerpt, bouwt en levert online leeroplossingen en boekt hiermee goede resultaten, onder meer kort geleden tijdens de Week van de Veiligheid. ‘Als je iemand wilt triggeren, extra stimuleren en wilt helpen in een bepaalde richting, dan is gamification een uitstekend middel om te gebruiken.’

'Wij willen de internationale standaard worden op het gebied van e-commerce voor live entertainment merken'

8nov 201709:45
  • Online
  • 10954 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Visual idWebsiteDigitaalProducten en dienstenStrategieE-commerce

nieuws Paylogic wil veel meer zijn dan alleen een aanbieder van tickets. De nieuwe pay-off ‘together’ staat voor samen met de klant de digitale strategie bepalen. Daarnaast verrees een nieuwe website met allelei nieuwe opties. CEO Jan Willem van der Meer: ‘We zien dat fans binnen onze e-commerce oplossing daadwerkelijk in grote mate meer kopen dan enkel tickets. Denk aan hotelovernachtingen, transport, merchandise, add-on's en upgrades. Door dit onder te brengen in één platform wordt de hele economie rond een evenement zo een beheersbaar en winstgevend onderdeel voor de evenementhouder.

[Marketingtech 2017] Vind een dimensie die geen tussenruimte laat

27okt 201711:55
  • Algemeen
  • 20568 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • StrategieCustomer Journey

nieuws Een merkbetekenis kiezen die het aantal concurrenten in perceptie terugbrengt, is de belangrijkste sleutel tot succes. Dat stelt hoogleraar Strategic Design for Brand Development aan de TU Delft, merkadviseur en managing director van FreedomLab Roland van der Vorst in zijn nieuwe boek Contrarian Branding. Hij vertelt over zijn bijzonder relevante inzichten tijdens het Marketing&Technology Congres op donderdag 9 november in Theater Flint in Amersfoort.

'Shoppen voor bril voelt nog te vaak als naar tandarts gaan'

19okt 201713:28
  • Design
  • 14552 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • E-commerceProducten en dienstenInnovatie

nieuws Een Europese omnichannel speler die bekendstaat om zijn combinatie van minimalistisch en mooi design, excellente kwaliteit van zowel de customer service als het product en dat tegen een zachte prijs. Deze propositie aanbieden, is de ambitie van oprichter en CEO van brillenmerk Ace & Tate Mark de Lange. ‘Bij veel brillenmerken is het nog steeds een ervaring die je kunt vergelijken met naar de tandarts gaan. Terwijl een bril kopen juist fun moet zijn.’

Gamification werkt als een magneet

3okt 201712:31
  • Online
  • 7826 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Virtual RealityGamification

nieuws Gamification kan onder meer een aanjager zijn voor de salesafdeling, bewustzijn creëren bij consumenten als hen aanzetten tot koop en droge educatiestof omtoveren tot leren in spelvorm. Gesprek met Dennis Lanson, accountdirector van het technologisch gedreven full service bureau Quince.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken