Heineken blaast arbeidsmarktcommunicatie nieuw leven in

Heineken blaast arbeidsmarktcommunicatie nieuw leven in
  • Food-en-retail
  • 22 sep 2016 @ 09:15
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingcommunicatieFood

Cloudfactory, Wefilm en Superhero Cheesecake melden 'de avontuurlijke persoonlijkheid van Heineken in een interactief sollicitatiegesprek te vangen.' Creative studio Cloudfactory en productiemaatschappijen Wefilm en Superhero Cheesecake hebben hiertoe voor Heineken een wereldwijde interactieve human resources campagne gemaakt, getiteld Go Places, die het juiste ‘avontuurlijke’ internationale talent moet aantrekken.

Go Places verbeeldt aan de hand van een uitgekiend manifest en een interactieve ervaring, ‘The Interview’ (beide hier te zien), zeer helder welke karakteristieke cultuur talent te wachten staat als ze voor Heineken willen werken.

Met het eigen, internationale personeel van Heinken in de hoofdrol van de campagne – dat helpt bij de beeldvorming – krijgt de bezoeker via Go Places een inkijkje in de unieke ‘ziel’ en rijke wereld van de multinational, die in 70 markten opereert en 250 merken voert – waarvan er overigens veel geen bier zijn.

Sandrine Huijgen, partner bij Cloudfactory en co-creative director van de campagne: 'Zie het als een trailer van het echte leven bij Heineken. Als mensen naar de site gaan en het interview doen, zullen ze direct merken dat Heineken anders is en zullen ze de humor en energie van het bedrijf en de mensen die er werken zelf ervaren.'

Excelleren
Wanneer je als ‘sollicitant’ begint aan het avontuur, ontmoet je een interviewer die uitlegt dat de keuzes die je tijdens het interview zal maken jouw persoonlijkheid zullen definiëren, en dat persoonlijkheid cruciaal is bij Heineken. De druk wordt direct opgevoerd.

De interviewer prikt en port je vervolgens met de nodige humor gedurende de 12 vragen die hij stelt, om te bepalen of jij zult te excelleren bij de bierbrouwer. Aan het einde blijkt of je een ‘Pioneer’, ‘Achiever’, ‘Mediator’ of ‘Investigator’ bent, om een paar voorbeelden te noemen.

Openheid
'Je kunt en moet dit niet willen vergelijken met een echt sollicitatiegesprek. Dat past ook niet in het straatje van Heineken, dat niet bepaald een middle-of-the-road bedrijf is', zegt Jessica Kersten, eveneens partner en co-creative director bij Cloudfactory. 'Go Places is vooral bedoeld om internationaal talent enthousiast te maken voor de grote persoonlijkheid van Heineken. Daarnaast maakt de campagne op een originele manier duidelijk dat positieve persoonlijkheidskenmerken, zoals sociale en culturele openheid en een hang naar avontuur, de weg naar succes vormen binnen het bedrijf.'

Gianluca Di Tondo, Senior Director Global Heineken Brand, voegt toe: 'We waren op zoek naar echt iets unieks om de geest van Heineken als werkgever te vangen. Cloudfactory was daarvoor het perfecte bureau om mee samen te werken – ze doken diep in het DNA van het bedrijf en bleken in staat om de essentie, het avontuurlijke, op een hele creatieve, fantasierijke manier te vertalen in een campagne.'

Go Places zal via sociale media als LinkedIn en Facebook worden gepromoot. ‘Kandidaten’ kunnen hun profiel uiteraard via dezelfde kanalen delen en direct doorklikken naar de vacature-sites van Heinekern, global en lokale sites, of LinkedIn-pagina’s van de multinational in de diverse landen. (PvWK)

Over Cloudfactory
Cloudfactory is naar eigen zeggen een creative studio die gelooft dat gezamenlijke 'storydoing' de wereld een beetje mooier kan maken. Co-creatie, craft, storydoing in plaats van storytelling en, als het even kan, ‘goed doen’ spelen hierbij een centrale rol. Tevens heeft Cloudfactory, opgericht in 2010, de ambitie om het werkproces in de industrie op zo’n manier te hervormen, dat er zoveel mogelijk tijd overblijft voor ‘doen’. Met als enige stip aan de horizon om nieuwe, betere werelden te creëren en fantasieën daadwerkelijk tot leven te wekken. Cloudfactory werkt volgens deze uitgesproken (positieve) werkwijze inmiddels samen met internationale klanten als Heineken, Strongbow, Stassen Cidre, Marlies Dekkers, Indeed en Booking.com.

 

CREDITS

Klant: Heineken

Sponsors: Chris van Steenbergen, Gianluca Di Tondo, Soren Hagh

Project lead: Alfonso Aunon Garcia

Project team: Dario Gargiulo, Nikki van Deijzen, Kelsey Sibley, Stephanie Peels

Heineken casting director: Saskia den Hollander

Bureau: Cloudfactory

Creatie: Sandrine Huijgen, Jessica Kersten, Olivier Teepe (digital creative), Michael Diederich (copy), Lennart Verstegen (Wefilm)

Managing partner: Sandeep Chawla

Account director: Lennard Franken

Agency producer: Stefany Rietkerk, Lars Fabery de Jonge, Jeanette Luttik

Traffic manager: Saffron Pape

Art direction fotografie: Karen Heuter

Fotografie: Jan-Willem Kaldenbach

Productiemaatschappij: Wefilm

Regie: Lennart Verstegen

Producer: Bo Polak

Executive producer: Tobias Wilbrink, Bas Welling

Offline editor: Nick Rozenberg

Postproductie: The Compound

Styling: Alette Kraan

Set design: Florian Legters

D.O.P.: Rutger Storm

Muziek: Paraphrase

Geluid: Sauvage Sound

Interactive design: Superhero Cheesecake



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken