Dancegoeroe koopt winkelcentrum

Dancegoeroe koopt winkelcentrum
  • Food-en-retail
  • 20 nov 2019 @ 08:36
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • VerkoopMarketing

Voor veertien miljoen euro is Eelko van Kooten eigenaar geworden van winkelcentrum Gooische Brink in Hilversum. De 49-jarige Van Kooten verdiende zijn vermogen van ongeveer 130 miljoen euro met de verkoop van dancelabel Spinnin’ Records.

Dat momenteel een derde van het winkelcentrum leegstaat ziet hij juist als kans. ‘Over twee à drie jaar zit het vol, let maar op’, voorspelt hij in Quote. Gooische Brink omvat 16.000 vierkante meter. 'Het ging Achmea (de verkoper, red.) alleen om rendement, verder beheerde ze het op afstand. Ik ga het veel meer hands-on benaderen. Ik wil het, in samenspraak met de gemeente en mijn adviseurs, weer sexy maken, een facelift geven. En ik zie vooral grote kansen door losse units te gaan verkopen, iets dat zo’n grote belegger natuurlijk juist niet wil. Kijk, een winkelier die zo’n unit koopt, heeft lagere gebruikskosten en is loyaler dan iemand die het huurt. Het wordt gewoon net iets anders gebruikt’, zegt Van Kooten, die voor de toekomst behalve aan winkels ook aan andere formules denkt. ‘Er zit nu bijvoorbeeld al een Basic Fit.'

Hij noemt zich geboren en getogen 'Hilversummer' en is dan ook bijzonder trots op zijn nieuwe aanschaf.
(PvWK, bron: Quote, luchtfoto: Gooische Brink)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken