La Vie benut publieke muur van Straat Museum voor street art

La Vie benut publieke muur van Straat Museum voor street art
  • Food-en-retail
  • 8 feb 2023 @ 08:49
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieFood

Voor plantaardig vleesmerk La Vie, dat recent de aandacht trok met gedurfde en ludieke outdoorcampagnes in Nederland, ontwikkelde boutique branding agency Vengean een opvallend street art project.

Om extra aandacht te vragen voor de missie van La Vie, namelijk 'mensen met een glimlach te helpen evolueren van dierlijk vlees naar plantaardig vlees', werd op een publieke muur van de NDSM loods, aan de buitenzijde van het Straat Museum for street art Amsterdam, een graffiti muurschildering gerealiseerd door bekende street artists met als boodschap 'Ceci n’est pas un cochon*'.

Dit is een speelse verwijzing naar het beroemde olieverfschilderij 'La trahison des images' van de surrealistische Belgische kunstschilder René Magritte (onderschrift: ‘Ceci n’est pas une pipe’). De '*’ achter de Franse pay off verwijst naar het feit dat La Vie’s plantaardige bacon weliswaar geen varkensvlees betreft, maar wel net zo lekker is. Bovendien nodigde het gigantische kunstwerk uit tot participatie en voegden gedurende meerdere dagen diverse andere vega-sympathiserende street artists hun eigen teken van liefde toe voor 'een wereld met alles wat lekker is aan varkensvlees, zonder varken'.
Bekijk de aftermovie in het venster hieronder.
(PvWK)

Credits
Opdrachtgever:                                 La Vie Foods
Creatie en strategie:                          Vengean
Mediabureau:                                    Zuiver Media
Productie:                                          Paint It Yellow
Locale commercial & brand partner: GreenPro International


Over La Vie
'Dankzij de gepatenteerde uitvinding van plantaardig vet en unieke, plantaardige vleesreceptuur, heeft het Franse La Vie zelfs de meest veeleisende fijnproevers voor zich gewonnen. Sinds de oprichting in September 2021 door Nicolas Schweitzer en Vincent Poulichet, ligt La Vie inmiddels bij alle grote retailers in de schappen. Nadat La Vie in korte tijd Frankrijk veroverde met haar opmerkelijke boodschap, wordt hard gewerkt aan de verdere uitrol van het merk in de rest van Europa, ism plantaardige foods distributeur GreenPro International. In januari 2022 kondigde La Vie een record series A investering aan van € 25 miljoen van investeringsfondsen en internationale sterren die zich inzetten voor behoud van de planeet en een duurzamere toekomst - waaronder Natalie Portman (actrice, regisseur, producent) en de CEO’s van Vinted, Blablacar en Back Market. Kijk voor meer informatie op: www.laviefoods.org.'

(bron: La Vie)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken