DOSSIER SUMMER IN THE CITY De zomer van... Desmond Hillebrand van Phatfour

DOSSIER SUMMER IN THE CITY De zomer van... Desmond Hillebrand van Phatfour
  • Food-en-retail
  • 16 aug 2023 @ 08:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Ineens kom je ze overal tegen (en als je pech hebt lig je eronder): fatbikes. Deze van oorsprong voor extreme omstandigheden ontworpen fietsen hebben nu de Nederlandse fietspaden als nieuwe habitat. In gesprek met Desmond Hillebrand, Marketing Manager bij Phatfour, over vakantie en de marketing van deze dikke fietsen.

Fatbikes kenmerken zich door vooral de dikke banden, die naast extra grip ook voor extra comfort zorgen door de verende werking. Daarnaast hebben ze een hoog profiel en is het frame gemaakt van dikke, al dan niet aluminium, buizen. Na het verplicht worden van helmen voor snorfietsen stapten veel jongeren over op deze fietsen. Veel fatbikes hebben een elektrische motor, die relatief eenvoudig kan worden opgevoerd, zoals de generaties daarvoor hun brommer opvoerden. Het Nederlandse merk Phatfour is in Amsterdam opgericht door drie vrienden die van hun hobby hun fiets hebben gemaakt. Met succes, want het relatief jonge bedrijf is een van de beter verkopende merken in ons land. Desmond Hillebrand, Marketing Manager bij Phatfour, over vakantie en de marketing van deze dikke fietsen.

Wat zijn je vakantieplannen?
‘In de zomer twee weken met m'n gezin naar Albanië.’

Waarom naar Albanië?
‘Ik heb van collega's en vrienden gehoord dat Albanië een hidden gem is en onder andere heel veel mooie stranden heeft.’

Wat was je meest helse vakantie-ervaring en wat was je mooiste?
‘Mijn meest helse vakantie-ervaring was een paar jaar geleden toen ik terugkwam van Sint Maarten naar Nederland en we een noodlanding moesten maken op Puerto Rico. De vakantie zelf was prima, maar de noodlanding was niet echt fijn. Gelukkig allemaal goed afgelopen ;-)
Mijn mooiste vakantie-ervaring was dat we vorig jaar met de hele familie (mijn eigen gezin, mijn zus met haar gezin en mijn schoonzus met haar gezin) samen naar Curaçao gingen. Naast veel quality time, afspreken met vrienden en familie, chillen en lekker eten, hebben we ook de kids laten zien waar op het eiland hun oma is opgegroeid.’

Wat was je mooiste marketingmoment van dit jaar tot nu toe?
‘De introductiecampagne van onze nieuwe fatbike, de FLX. We hadden eind maart een exclusief persevent wat ons veel mooie PR heeft opgeleverd. Het persevent werd opgevolgd door een grote marketingcampagne in april en mei, waarbij de resultaten ruimschoots boven target en onze benchmark waren.’

Wat staat er werktechnisch op de planning voor na de vakantie?
‘Lancering van een samenwerking met een fashion brand voor unieke accessoires.’

Wat is het laatste nieuws?
‘Ons nieuw model, de FLX, is door het AD bij de Fietstest 2023 uitgeroepen tot de beste fatbike.’

Dit artikel verscheen eerder in MarketingTribune 10, 2023 als onderdeel van ons Dossier Summer in the city.

 

Michiel van Zaane

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken