Rupert Murdoch koopt Time Warner toch maar niet

Rupert Murdoch koopt Time Warner toch maar niet
  • Media
  • 6 aug 2014 @ 12:31
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintTelevisieVerkoopZakelijk

Mediamagnaat Rupert Murdoch heeft zijn bod op het Amerikaanse Time Warner ingetrokken. Drie weken geleden bood 21st Century Fox, het bedrijf van Murdoch, 80 miljard dollar (60 miljard euro) voor de concurrent, maar door de tegendraadse houding van de andere partij en dalende eigen beurskoersen ziet Murdoch er toch maar van af.

De koers van Murdochs eigen mediabedrijf is sinds het bod met ruim 10% gedaald. Tegen persbureau Reuters heeft Murdoch inmiddels laten weten dat alleen al om die reden een deal met Time Warner 'voor onze aandeelhouders niet meer aantrekkelijk' is. 

Sowieso kwam de overname nooit echt van de grond door de opstelling van Time Warner. Het bedrijf heeft de afgelopen drie weken consequent geweigerd met Fox om de tafel te gaan zitten. Het samengaan van de twee bedrijven werd allerminst geambieerd.

Als 21st Century Fox en Time Warner wél tot een fusie waren gekomen, zou een mediagigant zijn ontstaan met Hollywood-studio's als Warner Bros Pictures, 21st Century Fox, internetreuzen als AOL, uitgeverijen als Time, kranten als The Wall Street Journal en The Times en tv-bedrijven als nieuwszender CNN en FOX. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken