Vertrekkend BDU-directeur Ton Roskam start eigen uitgeverij

Vertrekkend BDU-directeur Ton Roskam start eigen uitgeverij
  • Media
  • 28 jul 2015 @ 00:39
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaPrintZakelijkJournalistiek

Directeur Ton Roskam vertrekt bij de Koninklijke BDU in Barneveld en begint een eigen uitgeverij. Tot het portfolio van zijn nieuwe onderneming behoren in ieder geval het tijdschrift Motorboot en de website Motorboot.com die hij per 1 oktober 2015 van BDUmedia overneemt.

Roskam is bijna vier decennia lang in verschillende functies werkzaam geweest voor de Koninklijke BDU. Hij heeft zijn sporen verdiend in de commerciële kant van de uitgeverij BDUmedia, waar hij jong begon op de advertentie­afdeling en doorgroeide tot directeur. Sinds januari 2012 is Ton Roskam één van de twee algemeen directeuren van de Koninklijke BDU Holding.

'Ik heb altijd met plezier bij de BDU gewerkt en zou dat de komende jaren ongetwijfeld ook met even veel plezier hebben blijven doen', zegt Ton Roskam in diverse BDU-kranten. 'Van de andere kant koester ik al lange tijd de wens om als zelfstandig ondernemer aan de slag te gaan. Als uitvloeisel van een strategische heroriëntatie bij de BDU deed de mogelijkheid zich voor om één van de pareltjes uit het uitgavenpakket van de vak­ en publieksmedia van BDUmedia over te nemen. Die kans heb ik aangegrepen om voor mijzelf te gaan beginnen.'

Henk van Esch, algemeen directeur van de Koninklijke BDU, benadrukt de grote staat van dienst vanRoskam bij BDU. 'Voor ons zijn de visie en het strategisch inzicht van Ton altijd van groot belang geweest. In de afgelopen jaren heeft hij niet alleen goede overnames en samenwerkingsverbanden tot stand gebracht. Ook heeft hij onze werkmaatschappij BDUmedia volledig opnieuw ingericht en daarmee toekomstbestendig gemaakt. De kwaliteiten van Ton gaan we missen, maar we willen ook graag meewerken aan het realiseren van Tons droom om een eigen uitgeverij te beginnen. Door de overname van Motorboot kan hij een vliegende start maken.' 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken