Discovery sluit deal over mobiel aanbod Olympische content

Discovery sluit deal over mobiel aanbod Olympische content
  • Media
  • 28 jun 2017 @ 09:47
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentMobileOlympische SpelenTelevisie

Discovery Communications lanceert een Olympic Mobile Broadcaster Service. De eerste afnemer is TIM, de grootste telecomprovider van Italië. Dit is de eerste samenwerking van Discovery met een mobiele provider in Europa. Klanten van een ‘Olympic Mobile Broadcaster’ krijgen als eerste toegang tot exclusieve en unieke Olympische content. Zo kunnen TIM-abonnees met een mobiel of breedband-abonnement door dit partnership de Spelen altijd, overal en via elk gewenst scherm live volgen.

Jean-Briac Perrette, CEO van Discovery Networks International: 'Our partnership with Italy’s biggest telco operator to create the first ever Olympic Mobile Broadcaster designation will enable us to deliver the ultimate Olympic Games viewing experience to millions of people. This world-first partnership is a big win for fans who want to consume exclusive content from the Games wherever and whenever they choose.'

Abonnees van TIM krijgen ook direct toegang tot de Eurosport Player. Die bevat sporten als de FINA World Swimming Championships, het WK atletiek, Grand Slam-tennis (Roland Garros, US Open, Australian Open), de drie grote wielerrondes (Giro d’Italia, Tour de France, Vuelta) en diverse wintersporten.

Discovery kocht ten behoeve van Eurosport twee jaar geleden de Europese tv-rechten van de Olympische Spelen. Daarmee troefde het onder meer de NOS af, die in Nederland al sinds jaar en dag de Olympische content uitzendt. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken