SpotX lanceert Audience Lock

SpotX lanceert Audience Lock
  • Media
  • 7 jul 2017 @ 11:26
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Big dataPrivacyOnline

SpotX introduceert Audience Lock, een product waarmee uitgevers en adverteerders veilig hun first- en third-party data kunnen uitwisselen. Audience Lock ondersteunt uitgevers in het naleven van de privacyregels waar zij aan moeten voldoen en biedt adverteerders de mogelijkheid om zo veilig en efficiënt mogelijk inventory in te kopen. Ook beschermt Audience Lock consument en adverteerder tegen misbruik van gegevens door derden.

Om zo doelgericht mogelijk te adverteren maken steeds meer adverteerders gebruik van first- en third-party data. Data die mogelijk te herleiden zijn naar persoonsgegevens en hierdoor onder de strenge wet- en regelgeving op het gebied van databescherming vallen. Adverteerders en uitgevers zijn continu op zoek naar manieren om zo veilig en efficiënt mogelijk hun inventory beschikbaar te stellen en in te kopen. Door het lanceren van Audience Lock wil SpotX vooral uitgevers ondersteunen bij het beschermen en optimaliseren van hun inventory.

Elwin Gastelaars, managing director van SpotX Benelux: 'Wij signaleerden dat sommige data-transacties werden tegengehouden vanwege zorgen omtrent privacy onder alle betrokken partijen. Audience Lock neemt deze zorgen weg doordat SpotX alle data die de adverteerder en uitgever in een transactie delen, versleutelt. Daarnaast verzekert Audience Lock dat merkgebonden data alleen beschikbaar zijn voor de betreffende campagne en niet meer beschikbaar zijn zodra de campagne is afgelopen. Met de mogelijkheid om in te stellen wie de data kan zien, zijn uitgevers in staat om de waarde van hun data te beschermen en te faciliteren in directe verkoop, zonder zich zorgen te hoeven maken over datalekken.'

Veilige omgeving

Een voorbeeld hiervan is een autoproducent die alleen klanten met een aflopend leasecontract wilt bereiken. SpotX ontvangt de data van zowel de uitgevers als die van de adverteerder en zorgt ervoor dat die overeenkomen met de dealvoorwaarden. De inventory wordt verstuurd naar de adverteerder in een versleutelde omgeving binnen de verkozen DSP van de adverteerder. In de omgeving wordt specifieke device-informatie verwijderd en het IP-adres vervangen door een synthetische Advertiser Identifier (IFA). De adverteerder kan vervolgens de gewenste doelgroep aankopen zonder een datalek te riskeren. Op deze manier kunnen uitgevers en adverteerders gebruik maken van audience-data om deals te sluiten. Uitgevers kunnen zodoende de yield verhogen, terwijl adverteerders hogere ROI’s bereiken.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken