‘Tienertoer Challenges’ met Nick & Simon succes op Twitter
- Online
- 4 aug 2014 @ 12:00
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Activatie
- 4 aug 2014 @ 12:00
- Redactie Online
De NS organiseert acht keer een zogenaamde ‘Tienertoer Challenge’ op Twitter. Met de challenge kunnen jongeren NS Tienertoer-tickets winnen. Een challenge bestaat uit een opdracht of een vraag, ingeleid door Nick en Simon. De challenges worden gehost door ^KJ en ^TS, twee medewerkers van het NS Webcare-team. Zij delen tips en gaan in gesprek met tieners over de beste bestemmingen voor een NS Tienertoer. Challenges worden steeds uitgevoerd tussen 11:00 en 12:00 uur.
Brandfighters organiseerde voor NS een conceptopdracht. Tien conceptcreatieven gingen via het Brandfighters platform aan de slag om een idee te bedenken. Luuk van Velthoven won de pitch met het concept #vervelen. Johnny Wonder werkte het idee om 'zich vervelende scholieren' op te zoeken uit tot een activatiecampagne waarin Nick en Simon een belangrijke rol spelen.
Het doel van de activatie is volgens Brandfighters om de vertrouwde NS Tienertoer weer nieuwe relevantie te geven. Het concept is ontwikkeld vanuit een simpel inzicht: tieners kijken het hele jaar door uit naar de vakantie, maar als het eenmaal vakantie is, weten ze niet wat ze moeten doen. Ze vervelen zich, en laten dat massaal laten weten op Twitter en Facebook. De Challenges geven ze niet alleen direct wat te doen; ze maken door mee te doen ook nog kans op een driedaags treinavontuur.
De eerste challenge-week liep van 15 tot en met 17 juli en werd uitermate positief ontvangen. Ondanks de korte actieperiode (1 uur per dag, 3 dagen lang) waren zowel bereik van als deelname aan de actie nog groter dan verwacht. In totaal deden er 1156 tieners mee aan de actie en was #nstienertoer gedurende enkele uren trending topic op Twitter. Op dinsdag 5, woensdag 6 en donderdag 7 augustus kunnen jongeren wederom meedoen aan de challenges. De eerste challenge van augustus staat morgen om 11:00 op @NS_online.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- TikTok labelt door AI gemaakte content10-05-2024
- Apple biedt excuses aan voor... 10-05-2024
- Reid Hoffman laat zich door AI-twin... 02-05-2024
- Autoriteit Persoonsgegevens:... 02-05-2024
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing