Skoda al 11 jaar hoofdsponsor en autopartner Tour de France

Skoda al 11 jaar hoofdsponsor en autopartner Tour de France
  • Sponsoring
  • 4 jul 2014 @ 18:55
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketing

Škoda is dit jaar voor het elfde jaar hoofdsponsor en autopartner van de Tour de France. Ook nu is de kern van de sponsoring een autovloot van meer dan 250 Škoda’s. Een rode Škoda Superb zal de Tour leiden en dienst doen als mobiel controlecentrum voor de Tourdirecteur.

'Onze sterke aanwezigheid in de meest bekende wielerwedstrijd van de wereld versterkt als geen ander het imago en de reputatie van Škoda. De ondersteuning van Le Tour en fietsen is veel meer dan een klassieke sponsorovereenkomst, het is een zaak van het hart voor de hele onderneming. Het was immers met de productie van fietsen door onze grondleggers Laurin en Klement dat het merk Škoda is ontstaan', zegt Werner Eichhorn, Škoda Board Member voor Sales en Marketing.

De 2014-editie van de Tour de France start op zaterdag 5 juli in Leeds en zal na 21 etappes op zondag 27 juli finishen op de Champs-Elysées in Parijs. Evenals in voorgaande jaren is Škoda ook dit jaar partner en sponsor van de Witte trui voor de beste wielrenner onder de 25 jaar.

Ook voor de komende jaren heeft Škoda zich al verbonden aan de Tour, door het partnerschap met nog eens 5 jaar te verlengen tot en met 2018. Deze overeenkomst omvat ook het sponsoren van de Ronde van Spanje (La Vuelta) en andere internationale wielerwedstrijden.

3,5 miljard kijkers
De Tour de France is een van 's werelds grootste sportevenementen. Alleen het WK voetbal en de Olympische Spelen zijn groter. In 2013 juichten 12 miljoen wielerfans de renners toe langs de route, met nog eens 3,5 miljard mensen uit de hele wereld thuis voor de televisie.

Behalve de band met Tour de France, La Vuelta en nog 8 andere internationale wielerkoersen, is Škoda ook partner van de KNWU en veel bekende wielerploegen, onder wie Giant Shimano.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken