KPN en Team5pm lanceren KPN Island in nieuw seizoen Legends of Gaming
- Sponsoring
- 7 nov 2023 @ 09:04
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Marketing
- 7 nov 2023 @ 09:04
- Nanny Kuilboer
KPN is ook de komende drie jaar hoofdsponsor van YouTube-serie Legends of Gaming (LOG) in samenwerking met datadriven video-agency Team5pm, tevens producent van het online gaming toernooi. Hiernaast lanceert KPN dit seizoen een eigen ‘KPN Island’ in de game Fortnite.
Het nieuwe seizoen van Legends of Gaming loopt van november 2023 tot en met februari 2024 en gamers als Enzo Knol, Acid, Russo en Milo gaan het in duo’s tegen elkaar opnemen. KPN lanceert dit seizoen ook een eigen ‘KPN Island’ in de game Fortnite. Met deze branded virtuele wereld, die toegang geeft tot zes custom made Fortnite-maps, wil KPN gamers met elkaar verbinden.
CIJFERS LEGENDS OF GAMING
24 miljoen uur aan kijktijd
540.000 abonnees
180 miljoen views
KPN legt, naast YouTube, de focus komend seizoen ook op specifieke content gericht op TikTok en Instagram. Mark Versteegen, Directeur KPN Sponsoring: ‘Het verbinden van mensen is waar KPN al decennialang voor staat en ook dit initiatief verbindt onze jongere doelgroep op een manier die past bij deze tijd. Fortnite is niet alleen een plek waar gamers samen komen om te gamen, maar ook om ervaringen te delen, zoals het bezoeken van een concert. Met de lancering van KPN Island hebben we nu een logische plek in deze wereld om met onze doelgroep in contact te blijven.’ KPN en Team5pm startten de samenwerking in 2019. Het doel van het sponsorship voor KPN is om een zo breed mogelijke jonge doelgroep, GenZ en Millennials, te verbinden met KPN als hét netwerk voor gamers. Team5pm is als producent verantwoordelijk voor het succes van het platform, van concept tot distributie, maar ook het influencermanagement van grote namen in de gamewereld ligt bij het bureau.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Brabantia en WeForest werken 10 jaar... 14-05-2024
- Giovanni van Bronckhorst gezicht van... 10-05-2024
- Azerion Vrouwen Eredivisie:... 08-05-2024
- Frans Hals, geknipt en geschoren 03-05-2024
- KPN en NSJ: driejarig partnership02-05-2024
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing