Rijksmuseum en Heineken verlengen partnerschap tot eind 2025

Rijksmuseum en Heineken verlengen partnerschap tot eind 2025
  • Algemeen
  • 18 apr 2024 @ 07:32
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Heineken en het Rijksmuseum verlengen hun bestaande partnerschap met twee jaar tot het einde van 2025. De merken zijn partners sinds 2013.

Het partnership tussen Heineken en het Rijksmuseum is gebaseerd op een gedeelde visie om mensen samen te brengen en (toekomstige) cultuurliefhebbers te laten genieten van kunst en geschiedenis. In de afgelopen jaren hebben het biermerk en museum samengewerkt bij het organiseren van evenementen die gericht zijn op jongvolwassenen, zoals de Heineken Music Sessions en het Rijksmuseum Next Tuinfeest. Ook de komende jaren blijven de partners mogelijkheden creëren om deze belangrijke doelgroep te betrekken.

Beide merken zijn partners sinds 2013, het jaar dat het Rijksmuseum volledig vernieuwd zijn deuren weer opende. Bij die gelegenheid werden bierflesjes ontworpen met werken uit de collectie. De geschiedenis van Heineken en het Rijksmuseum gaat echter verder terug, tot het einde van de 19de eeuw. Gerard Adriaan Heineken, destijds lid van de Amsterdamse gemeenteraad, was nauw betrokken bij de bouw van het Rijksmuseum, dat zich op steenworp afstand bevindt van de brouwerij aan de Stadhouderskade (nu bekend als de Heineken Experience).

‘De band tussen Heineken en het rijksmuseum gaat al meer dan 150 jaar terug. Ik ben er trots op dat we samen een brede groep (toekomstige) cultuurliefhebbers in contact brengen met kunst en geschiedenis’ zegt Taco Dibbits, hoofddirecteur Rijksmuseum. Dolf van den Brink, CEO Heineken, voegt toe: ‘Wij zijn verheugd en trots om de samenwerking tussen het Rijksmuseum en Heineken opnieuw te verlengen en zo onze rijke gedeelde geschiedenis voort te zetten. Het Rijksmuseum is een icoon van Nederland en speelt een essentiële rol bij het introduceren van nieuwe doelgroepen in de wereld van kunst en cultuur. Heineken, geboren en getogen in Amsterdam, draagt graag actief bij aan deze missie om mensen samen te brengen en hen te laten genieten van bijzondere momenten.’

CEO Heineken Dolf van den Brink en Taco Dibbits, hoofddirecteur Rijksmuseum bij De Vrolijke Drinker van Frans Hals.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken