Lemon: de natuur en de koala roepen

Lemon: de natuur en de koala roepen
  • Bureaus
  • 10 mei 2024 @ 12:12
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De nieuwe commercial voor Ouwehand’s Dierenpark borduurt voort op het merk narratief: ‘De Natuur Roept!’ dat drie jaar geleden door Lemon Scented Tea ontwikkeld werd.

In samenwerking met Artbox en A Good Beer komt naast de panda nu ook de koala tot leven door een levensechte computeranimatie. 

Girlband Infinity, die een grote fanbase heeft onder de jonge doelgroep, werd door Lemon gevraagd een nummer te schrijven voor de campagne. De koala wordt door veel kinderen bij uitstek gezien als knuffeldier, er vaak een knuffel van hebben, maar nooit in het echt gezien hebben. Doel: ‘buzz’ creëren bij kinderen rondom de komst van de koala naar Nederland. 

Bij eerdere ‘De Natuur Roept!’ campagnes lag de focus op (groot)ouders als doelgroep, om via hen ook kinderen actief te betrekken bij het behoud van bedreigde diersoorten. Met de nieuwe commercial en het bijbehorende nummer ligt de nadruk op kinderen, om hun ouders te enthousiasmeren samen te gaan. 

De campagne bestaat uit een commercial, muzieknummer, videoclip opgenomen in Koalia, speciaal dansje én TikTok challenge.



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken