BCE24: 'Je wilt verliefd kunnen worden op iemand, niet op iets'

BCE24: 'Je wilt verliefd kunnen worden op iemand, niet op iets'
  • Content
  • 28 feb 2024 @ 07:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branded content

Milan van Vugt (links) is Director Content & Partnerships bij mediabureau Initiative en samen met Annemieke Mol (rechts), Head of Content bij Yune, zijn zij twee van de sprekers tijdens het Brand Content Event editie 2024 op dinsdag 19 maart in Media Plaza Utrecht. De titel van hun presentatie luidt: ‘Make it till you fake it?’

Milan en Annemieke nemen ons mee in de trends die de markt anno 2024 domineren en schijnen hun licht op de impact van innovaties in ons prachtige vakgebied, want hoe waarborg je connectie en authenticiteit?

Wat is de grootste uitdaging voor marketeers in 2024?
Authenticiteit in een wereld vol AI. Wie ben je, waar sta je voor en hoe blijven mensen in je merk geloven wanneer steeds meer marketingmateriaal AI-gefabriceerd is? Dat zien wij als dé uitdaging voor komend jaar. Met prachtige AI-oplossingen zoals Sora, Runway, Midjourney en vele andere, kunnen we op korte termijn zo ‘prompten’ dat we ogenschijnlijk geen mensen meer voor de camera nodig hebben. Een simpele ‘prompt’ en wel content. Maar dat willen we niet; mensen zijn sociale dieren, we zoeken contact en hunkeren naar interactie en oprechte emotie. Die behoefte zien we bij alle generaties terug, zeker bij Gen Z. Zij zoeken juist naar echtheid, naar het ontdekken en creëren van menselijke relaties en ja, daar mogen AI-oplossingen bij worden gebruikt die het leven makkelijker of leuker maken. De kans voor marketeers is te bedenken en te bepalen hoe je AI in je marketingactiviteiten toepast en authenticiteit bewaakt. Dus, wat is jouw plan?

Welke rol speelt AI in contenttoepassingen en speelt NL daar een voortrekkersrol in of moeten we over de grenzen kijken voor inspiratie?
AI zal in het gehele proces van contentontwikkeling, productie en livegang een belangrijke rol spelen, maar de menselijke factor blijft. We willen nog steeds een waardevast concept, kennis uit menselijke ervaring en fan zijn van echte mensen. Je wilt verliefd kunnen worden op iemand, niet op iets. Echte verhalen, van echte mensen. Die authenticiteit maakt content uniek, maar vooral leuk om naar te kijken of te luisteren en dat moeten we te allen tijde bewaken. En dat is wat wij doen, terwijl we AI omarmen als een middel om de relatie en ervaring met je doelgroep te verbeteren.

Waarom moet marketingminnend Nederland naar het Branded Content Event komen en dan natuurlijk ook nog eens specifiek naar jullie sessie?
Als je wilt weten hoe wij die authenticiteit met content creëren en daarbij AI gebruiken om content nog beter, leuker en slimmer te maken dan zit je bij ons goed. Cases, media en creatie, je kunt het allemaal verwachten! Let’s go!

Het Branded Content Event editie 2024 vindt plaats in Media Plaza in Utrecht op dinsdag 19 maart 2024. Houdt brandedcontentevent.nl in de gaten voor het programma of - beter nog - scoor meteen een ticket voordat je achter het net vist!

Annemieke is haar carrière begonnen bij Hyves en heeft social nooit meer verlaten. Sinds 2023 werkt ze als Head of Content bij Yune (IPG Mediabrands) waar ze verantwoordelijk is voor het creatieve team achter social content als NS TikTok en Koken & Knoeien van Jumbo.
Milan is begonnen als influencermarketingspecialist, vanuit een geloof in het vertellen van merkverhalen via makers met een organisch bereik. Al snel zag ze de bredere potentie van dit principe en zo belandde ze bij Initiative als Director Content en Partnerships, waar ze merken koppelt aan lifestyletitels, nieuwsmedia, radioprogramma’s, VOD-platformen of social creators. Het is maar net waar de uitdaging om vraagt!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken