VHD ontwerpt Balmoral Dueto Serie Signaturas

VHD ontwerpt Balmoral Dueto Serie Signaturas
  • Design
  • 11 jul 2018 @ 09:24
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingPackaging design

Royal Agio Cigars introduceert Balmoral Dueto. Dit is de eerste handgemaakte sigaar, die is voortgekomen uit de samenwerking met sigarenmaker Ernesto Pérez-Carrillo. Van Heertum Design werd gevraagd voor het verpakkingsontwerp en de wereldwijde branding.

Rob van Heertum, strategy director VHD: ‘De samenwerking van deze twee legendes, uit verschillende continenten, wordt vertaald in een passende combinatie van twee compleet verschillende ontwerpstijlen. De hoofdrol is voor een creatief element dat bestaat uit twee delen. Het bekende B-schild van Balmoral in een nieuwe strakke wit/gouden uitvoering en een decoratief rood Cubaans deel, dat het culturele erfgoed van Ernesto Pérez-Carrillo weerspiegeld. Omdat de sigarenproductie nog een echt ambacht is en elke sigaar met de hand wordt gerold, wilden we ook echte ambacht in het creatieproces toepassen. Het decoratieve Cubaanse gedeelte werd daarom met de hand geïllustreerd.

De gekrulde decoratieve elementen in de illustratie vertellen figuurlijk het levensverhaal van Ernesto Pérez-Carrillo, die oorspronkelijk vanuit Cuba met zijn gezin naar de VS emigreerde. Zijn eerste liefde was jazzmuziek. Hij was drummer voordat zijn andere passie voor sigaren tot een groot succes groeide. Muzieknoten, drumstokken en een trommel zijn terug te vinden in de illustraties om dit te visualiseren.

Voor de vijf verschillende sigarenmodellen zijn verschillende formaten houten kisten ontworpen, die net iets afwijken van een normale sigarenkist. Een dikke massief rode rechterkant moet als extra eyecatcher dienen tussen de normale kisten in de humidors. De combinatie van twee basiskleuren, grijs en rood, om de samenwerking tussen twee partijen te symboliseren, houden het ontwerp strak en modern, zodat het creatieve artwork er extra uitspringt. Deze wordt op de kist aangebracht als gedrukt label met behulp van hot foil, voor extra opvallende details.

De gehele kist, inclusief het creatieve label en de handtekeningen van de twee legendes, is afgewerkt met een hoogglanslak, om het geheel een exclusieve look en feel te geven. De kist is aan de rechterkant afgesloten met een extra decoratief sluitlabel. De binnenkant van de kist heeft dezelfde opzet als de buitenkant om eenheid te creëren op de winkelvloer; in de winkelhumidors worden de kisten vaak open en gesloten naast elkaar gepresenteerd. De houten binnenkant heeft een natuurlijke uitstraling en aan de rechterkant is extra ruimte gecreëerd om de sigaren makkelijk uit te nemen.

Aan dezelfde kant vindt men het sigarenmodel en de sigaarafmetingen gestempeld in goudfolie. In de kist worden tien sigaren in één laag gepresenteerd. Speciale sigaarringen zijn ontworpen, hoofdring en onderring, die de sigaren perfect passend maken binnen het geheel en die een sterke standout creëren. Alle ringen bevatten de modelnaam, creatieve illustraties en kleine details uitgevoerd in embossing, hot foil en verschillende druktechnieken. Als klap op de vuurpijl is er in elke kist een decoratief semi-transparant informatieblad opgenomen om de consument het verhaal te geven achter deze zeer speciale samenwerking.’

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken