Henriette van Swinderen (T-Mobile) nieuwe marketingdirecteur Schoonenberg

Henriette van Swinderen (T-Mobile) nieuwe marketingdirecteur Schoonenberg
  • Bureaus
  • 20 jul 2015 @ 12:09
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingPersonaliaStrategieMerken

Henriette van Swinderen, vorig jaar vertrokken bij T-Mobile en eerder P&G, heeft een nieuwe baan: ze is deze maand begonnen als marketingdirecteur van hoorspecialist Schoonenberg. Haar nieuwe werkgever noemt haar aanstelling een versteviging van de eigen 'slagkracht in de hoorzorgbranche'. Zelf zegt Van Swinderen: 'Je hebt als bedrijf meer succes als je mensen als uitgangspunt neemt, zowel klanten als medewerkers.'

Van Swinderen werkte voorheen niet alleen voor T-Mobile maar ook voor Procter & Gamble, in diverse rollen zoals Director Brand & Communications, marketingdirecteur en Directeur in- en externe Relaties. Tegen MarketingTribune zei ze een jaar geleden na haar vertrek bij T-Mobile: 'In 2011 hebben we met “Altijd samen” een periode van herpositionering ingeluid voor T-Mobile. Die periode sluiten we nu af, het is tijd voor een nieuwe stap in de ontwikkeling van het merk. Ook voor mij geldt dat het tijd is voor een volgende stap. Ik heb mooie dingen bereikt. Ik zou graag weer zo'n grote klus gaan doen.'

Algemeen directeur Marcel Wanna van Schoonenberg zegt over zijn nieuwe marketingdirecteur: 'Henriette heeft veel ervaring met het versterken van merken in snel veranderende markten. Zij gaat ons helpen om onze positie als kwaliteitsaudicien verder te verstevigen in een markt die een enorm groeipotentieel heeft, maar ook geconfronteerd wordt met prijsdruk.'

Van Swinderen zelf: 'Ik ben er van overtuigd dat je als bedrijf meer succes hebt wanneer je mensen (klanten én medewerkers) als uitgangspunt neemt bij alles wat je doet. Ik vind het dan ook heel bijzonder om bij Schoonenberg aan de slag te gaan. Ik geloof dat als je mensen kunt helpen om weer goed te horen, je hun echt iets heel wezenlijks biedt: menselijk contact.'

Schoonenberg is een toonaangevende hoorspecialist in Nederland, met 200 winkels en zeven expertise-centra. Van Swinderen volgt Arthur Romijn op die Chief Marketing Officer is geworden bij zusterorganisatie Geers in Duitsland.

Lees ook het interview van MarketingTribune met Henriette van Swinderen over haar vertrek bij T-Mobile. 'Mijn kracht ligt in het strategische: een visie neerleggen. Vervolgens moet je ook zorgen dat het een uiting krijgt.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken