Serviceplan breidt uit met Mediaplus

Serviceplan breidt uit met Mediaplus
  • Bureaus
  • 14 aug 2019 @ 12:46
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • PRCommunicatieMediabureauStrategie

Serviceplan Group, een onafhankelijke Europese bureaugroep, breidt zijn diensten in Nederland uit. Met de start van Mediaplus Nederland verenigt Serviceplan Group alle merk-, communicatie- en mediadiensten onder één dak in Amsterdam.

Door naast Serviceplan Nederland nu ook Mediaplus in Nederland te starten, worden de disciplines merk, creatie en media geïntegreerd onder de House of Communication-visie van de Serviceplan Group.

Ongeveer een jaar geleden is besloten tot deze uitbreiding en vanaf dat moment is er achter de schermen hard gewerkt, zegt Menno Westinga, managing director Mediaplus. Samen met Ramon Kragtwijk, commercial director, is een team gevormd met ervaren mensen werkzaam in disciplines als strategie, creatie, data, media en PR.

Eerste klanten en campagnes

De eerste geïntegreerde campagnes zijn gestart. 'Wij zijn klaar voor de toekomst', aldus Westinga. 'In nauwe samenwerking met het kantoor in Brussel vormt Amsterdam de vertegenwoordiging in de Benelux van de internationale bureaugroep.'

Westinga zet zwaar in op vanuit de klant denken. 'Wat heeft een organisatie of merk nodig, welke creatie past en welke drager kan die creatie het best verspreiden? Spreekt de boodschap aan en past de boodschap bij de identiteit van de klant? Alles moet elkaar versterken. Deze werkwijze spreekt aan, want naast Uniekaas, de Duitse online broker Flatex, heeft nu ook Hornbach Nederland besloten om vanaf 1 oktober samen te werken met Mediaplus.'

Internationale slagkracht

Door de combinatie van grote internationale slagkracht en lokaal onafhankelijk ondernemerschap ziet Kragtwijk grote kansen voor zowel nationale als internationale merken in de sterk veranderende bureauwereld. 'Een House of Communication met volledige integratie van data, strategie, content, media en creatie, uitgevoerd door professionals binnen hun vakgebied, zorgt voor Media met een Plus.'

Al sinds 1970 werkt Serviceplan Group aan volledig geïntegreerde communicatie-oplossingen. Het House of Communication bestaat uit Serviceplan, Mediaplus, Plan.net, Mediascale en Solutions. Innovatie en geïntegreerde communicatie-oplossingen worden vanuit één huis ontwikkeld. Met meer dan 4.100 medewerkers, verspreid over 38 locaties is Serviceplan Group dagelijks werkzaam voor klanten als Amazon, BMW, Beck’s, Burger King, Danone, Hornbach, L’Oréal en Metro.

Buiten Europa heeft Serviceplan Group ook vestigingen in Australië, China, India, Japan, Zuid-Korea, Midden-Oosten, Noord- en Zuid-Amerika en Rusland.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken