ING op Pride Amsterdam: 'Kleur het leven'

ING op Pride Amsterdam: 'Kleur het leven'
  • Content
  • 1 aug 2017 @ 15:22
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentSocial media

ING geeft vervolg aan de 'Kleur het leven'-campagne tijdens de Pride Amsterdam, die deze week van start is gegaan. Speciaal voor de Pride ontwikkelde ING in samenwerking met Snapchat een Pride worldlens en een filter. Met deze worldlens kunnen gebruikers van Snapchat hun werkelijke wereld omtoveren in een combinatie van een virtuele en een echte wereld in het thema van de Pride Amsterdam. Daarnaast delen ING-medewerkers hun persoonlijke ervaring over diversiteit bij hun bank.

Met de snapchatlenzen kleuren gebruikers van Snapchat hun snaps op zaterdag 5 augustus. Zo kan met de facelens de snapchatter zichzelf omtoveren van een oranje leeuw naar een regenboogleeuw. De snapchatter die de lens omdraait, komt in de worldlens waarmee de in beeld gebrachte wereld wordt geïllustreerd met diverse figuren en iconen die bewegen wanneer ze op het scherm worden aangetikt. De snaps kunnen worden verstuurd naar het ING Snapchat account ING_nl. Een selectie van snaps is terug te zien op digitale abri's op de metrostations en het Centraal Station in Amsterdam. YouTubers Rutger Vink en Lize Korpershoek hebben de snapchatlenzen als eerste gebruikt. 

Diversiteit bij ING
Zes medewerkers vertellen in korte testimonials hoe zij het werken bij ING ervaren en dat ze kunnen zijn wie ze willen zijn. De testimonials zijn te lezen op ing.nl/diversiteit. Speciaal voor de Pride Amsterdam is een boattalk opgenomen, hierin komen verschillende collega's aan het woord over diversiteit. De testimonials en de boattalk worden via LinkedIn en Facebook verspreid.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken