Chiquita lanceert nieuwe campagne ‘It peels so good’
- Content
- 12 jul 2023 @ 09:08
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 12 jul 2023 @ 09:08
- Michiel van Zaane
Geel is de nieuwe zomerkleur. Na alweer een Roelvink in een gele zwembroek komt bananenmerk Chiquita met de nieuwe wereldwijde 'It Peels So Good'-campagne. Met de campagne wil het merk zijn rol in de bananenbranche versterken.
Met de nieuwe campagne wil Chiquita definitief een love brand worden. De assonantie tussen ‘peel’ en ‘feel’ roept volgens het merk een emotionele reactie op die mensen aan het merk bindt – een goed gevoel dat verder gaat dan alleen het moment van consumptie.
'It Peels So Good' vertelt het verhaal van een bananenbedrijf met een rijke geschiedenis en een hopelijk mooie toekomst. Het merk Chiquita wil zich onderscheiden van de rest van de bananenindustrie. De marketinginspanningen van Chiquita gaan terug tot 1944 toen jingle uitkwam, waarnaar vaak wordt verwezen als de 'Chiquita Banana Song', die de voordelen en kwaliteiten van Chiquita-bananen bezong.
‘Vanaf het begin van onze branding van de banaan met de opvallende blauwe stickers tot aan de introductie van Miss Chiquita aan de wereld, hebben we ernaar gestreefd om de levendige en luchtige visuele storytelling van ons merk te benadrukken’, vertelt Marco Volpi, Chief Marketing Officer bij Chiquita Brands. ‘We zijn enthousiast om op dat pad door te gaan met deze nieuwe en prikkelende campagne die ons leiderschap, onze persoonlijkheid en onze geschiedenis viert gedurende het hele jaar. Chiquita peels so good ... sinds 1870.’
De campagne geeft het startschot voor verschillende media formats. Hieronder vallen sociale mediacontent en out-of-home aanwezigheid op toeristische locaties over de hele wereld, zoals merkuitingen op bekende locaties in Europa en de Verenigde Staten. Ook lanceert Chiquita speciale videoformats voor digitale media die een selectie van vintage reclamecampagnes laten zien waarin historie van het merk wordt belicht met de kenmerkende merkassets.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- EasyToys lanceert realityshow The Clitoris Conquest
- [column] Hoe klinkt jouw merk als festival?
- Realityprogramma Het Blok en Praxis bundelen krachten
- Nieuwe campagne A.S.R. maakt duurzaamheid knuffelbaar
- Met een open mindset win je altijd volgens Samsung
- Shop-in-shop concept MediaMarkt en Essent bespaart consument...
Laatste Nieuws
- Shop-in-shop concept MediaMarkt en... 01-05-2024
- Met een open mindset win je altijd... 30-04-2024
- Nieuwe campagne A.S.R. maakt... 30-04-2024
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing