Chiquita lanceert nieuwe campagne ‘It peels so good’

Chiquita lanceert nieuwe campagne ‘It peels so good’
  • Content
  • 12 jul 2023 @ 09:08
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Geel is de nieuwe zomerkleur. Na alweer een Roelvink in een gele zwembroek komt bananenmerk Chiquita met de nieuwe wereldwijde 'It Peels So Good'-campagne. Met de campagne wil het merk zijn rol in de bananenbranche versterken.

Met de nieuwe campagne wil Chiquita definitief een love brand worden. De assonantie tussen ‘peel’ en ‘feel’ roept volgens het merk een emotionele reactie op die mensen aan het merk bindt – een goed gevoel dat verder gaat dan alleen het moment van consumptie.

'It Peels So Good' vertelt het verhaal van een bananenbedrijf met een rijke geschiedenis en een hopelijk mooie toekomst. Het merk Chiquita wil zich onderscheiden van de rest van de bananenindustrie. De marketinginspanningen van Chiquita gaan terug tot 1944 toen jingle uitkwam, waarnaar vaak wordt verwezen als de 'Chiquita Banana Song', die de voordelen en kwaliteiten van Chiquita-bananen bezong.

‘Vanaf het begin van onze branding van de banaan met de opvallende blauwe stickers tot aan de introductie van Miss Chiquita aan de wereld, hebben we ernaar gestreefd om de levendige en luchtige visuele storytelling van ons merk te benadrukken’, vertelt Marco Volpi, Chief Marketing Officer bij Chiquita Brands. ‘We zijn enthousiast om op dat pad door te gaan met deze nieuwe en prikkelende campagne die ons leiderschap, onze persoonlijkheid en onze geschiedenis viert gedurende het hele jaar. Chiquita peels so good ... sinds 1870.’

De campagne geeft het startschot voor verschillende media formats. Hieronder vallen sociale mediacontent en out-of-home aanwezigheid op toeristische locaties over de hele wereld, zoals merkuitingen op bekende locaties in Europa en de Verenigde Staten. Ook lanceert Chiquita speciale videoformats voor digitale media die een selectie van vintage reclamecampagnes laten zien waarin historie van het merk wordt belicht met de kenmerkende merkassets.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken