Dura Vermeer mag weer!
- Content
- 17 aug 2023 @ 07:47
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 17 aug 2023 @ 07:47
- Michiel van Zaane
De vraag naar vakmensen in de bouwsector is hoog. In de zomervakantie houden veel vakmensen hun loopbaan tegen het licht. Reden voor bouwbedrijf Dura Vermeer om midden in de zomervakantie een nieuwe wervingsvideo te lanceren: ‘Hiermee willen we vooral het onderbuikgevoel aanspreken.’
In 2025 lijkt het woningtekort op te lopen naar 400.000 woningen. Daarnaast moeten er voor 2030 ongeveer 1,5 miljoen woningen verduurzaamd worden. Deze opgave vraagt om versterking op alle fronten. Instroom van schoolverlaters is de grootste bron van nieuwe werknemers. Daarnaast is er ook een opkomende trend van mensen die een carrièreswitch naar de bouwsector overwegen. De zomervakantie blijkt hiervoor een belangrijke aanjager.
Ook Dura Vermeer zoekt doorlopend naar nieuwe medewerkers. Om die reden hebben zij midden in de zomervakantie een nieuwe wervingsvideo gelanceerd. Daniëlle Kok–An de Stegge, HR-manager bij Dura Vermeer Bouw Hengelo: ‘De zomervakantie is een enorm belangrijk peilmoment van werkplezier. Vanzelfsprekend kijkt bijna iedereen uit naar de start van de zomervakantie. Maar voor sommigen brengt het einde van de vakantie andere gevoelens met zich mee. Want: hoeveel zin heb jij om na de vakantie weer aan het werk te gaan? Als je werkplezier niet in balans is, dan kan je jezelf afvragen: vind ik mijn werk eigenlijk nog wel leuk? Precies dát onderbuikgevoel willen we aanspreken bij potentiële nieuwe collega’s. Dat werkplezier kunnen wij ze bieden bij Dura Vermeer.’
‘We mogen weer’
Met de themafilm ‘We mogen weer’ laat het bouwbedrijf met een knipoog zien hoe de eigen medewerkers de zomervakantie ervaren. ‘De betrokkenheid, het werkplezier en eigenaarschap scoort enorm hoog binnen onze organisatie. In de film laten we zien dat onze collega’s enorm veel zin hebben in hun welverdiende zomervakantie, maar vanuit hun intrinsieke motivatie ook stiekem niet kunnen wachten om weer aan de slag te gaan. En dat gevoel, dat gunnen we iedereen’ aldus Kok–An de Stegge.
Humor voert de boventoon in de video. Daarnaast geen acteurs maar eigen medewerkers die de hoofdrol spelen. Kok–An de Stegge: ‘Dat is precies waar onze kracht zit. Ons groengele DNA kenmerkt zich door vooral onszelf te blijven: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. En dat is ook wat veel nieuwe medewerkers ervaren in hun eerste weken: het werkplezier van een klein bedrijf gecombineerd met alle gemakken van een grote, landelijk opererende organisatie.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- EasyToys lanceert realityshow The Clitoris Conquest
- [column] Hoe klinkt jouw merk als festival?
- Realityprogramma Het Blok en Praxis bundelen krachten
- Nieuwe campagne A.S.R. maakt duurzaamheid knuffelbaar
- Met een open mindset win je altijd volgens Samsung
- Shop-in-shop concept MediaMarkt en Essent bespaart consument...
Laatste Nieuws
- Shop-in-shop concept MediaMarkt en... 01-05-2024
- Met een open mindset win je altijd... 30-04-2024
- Nieuwe campagne A.S.R. maakt... 30-04-2024
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing