Persoonlijke portretten centraal in campagne vernieuwd Verzetsmuseum

Persoonlijke portretten centraal in campagne vernieuwd Verzetsmuseum
  • Design
  • 30 nov 2022 @ 13:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Op 2 december 2022 heropent het volledig vernieuwde Verzetsmuseum. Daarom lanceert het museum een campagne waarin portretten van Hannie Schaft, Anton de Kom en Gerrit van der Veen centraal staan.

Het Verzetsmuseum gaf illustrator Chuan Ming Ong (1993) opdracht om hun verhalen te vatten in portretten. De komende weken zullen deze te bewonderen zijn op posters, abri’s en billboards in Amsterdam, Haarlem, Zaanstad en ’t Gooi en landelijk online.

Jason Chong, hoofd marketing en communicatie: ‘We willen mensen bereiken met tot de verbeelding sprekende portretten. Ming is voor ons een vanzelfsprekende keuze. Hij heeft een indrukwekkende staat van dienst en zijn stijl past precies bij het karakter van onze nieuwe tentoonstelling, waarin wij de verhalen van individuen op een heel persoonlijke, maar niet sentimentele manier vertellen. Bovendien knalt zijn werk van het papier.’

In het vernieuwde museum wordt de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog in Nederland verteld aan de hand van 100 persoonlijke verhalen.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken