Media Standaard Survey rapporteert hoe mediagebruik stormachtig digitaliseert
- Media
- 4 mrt 2015 @ 11:40
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekDoelgroepMediaBereik
- 4 mrt 2015 @ 11:40
- Redactie Media
De stormachtige digitale groei staat centraal is de Media Standaard Survey (MSS), die de mediabereiksonderzoekers van NLO, NOM en SKO deze week voor het vierde jaar op rij hebben gepubliceerd.
De Media Standaard Survey (MSS) over 2014 ziet de digitalisering niet alleen maar terug in het groeiende gebruik van mobiele devices voor internet, radio en tv, maar ook bij het lezen van kranten en tijdschriften en de distributie en consumptie van audiovisuele content. Dit schrijven de drie initiatiefnemers in de inleiding van hun onderzoek.
NLO, NOM en SKO, de organisaties voor de Nederlandse mediabereiksonderzoeken, melden in de rapportage resultaten van mediumgebruik op diverse locaties en platformen. Daarnaast worden crossmediale resultaten gepresenteerd in de vorm van media-imperatives per mediumtype naar doelgroepen.
De Media Standaard Survey (MSS) wordt sinds 2011 uitgevoerd door TNS Nipo, in opdracht van de Nederlandse JIC’s (Joint Industry Committees). Deze gezamenlijke Establishment Survey levert normcijfers op die in de afzonderlijke bereiksonderzoeken worden gebruikt voor weging en werving. Het levert ook de definities van doelgroepen, zodat iedereen dezelfde uitgangspunten hanteert. Verder werpt de MSS een blik op nieuwe trends in mediagebruik.
De uitkomsten zijn representatief voor alle huishoudens in Nederland en alle individuen van 13 jaar en ouder. In 2014 zijn 6.349 huishoudens en 5.331 personen ondervraagd.
De rapportage van MSS 2014 is te downloaden via de sites van NLO, NOM en SKO. Hieronder alvast een grafiek uit het onderzoek met de ontwikkeling van het digitale mediagebruik.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- onderzoek
- JIC's
- 2014
- NOM
- research
- Media Standaard Survey
- rapport
- rapportage
- TNS Nipo
- bereik
- onderzoeksbureaus
- bereik
- mediagebruik
- digitalisering
- NLO
- SKO
- mediabereik
- MSS
- doelgroep
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Warc Global Advertising Trends:... 08-05-2024
- Kijkcijfers april 2024 stabiel, Even... 08-05-2024
- Audioreclamebestedingen stijgen 10,207-05-2024
- Age Sluis (Linda): We focussen... 02-05-2024
- Coldeweijer start speciale... 01-05-2024
- Uitgeverij De Jonge Lezer neemt Tina... 01-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing