Winston Gerschtanowitz stapt over van RTL4 naar SBS6

Winston Gerschtanowitz stapt over van RTL4 naar SBS6
  • Media
  • 24 jan 2017 @ 00:16
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaPersonaliaTelevisie

Presentator Winston Gerschtanowitz (40) maakt de overstap van RTL 4 naar SBS6, waar hij een contract heeft getekend voor de aankomende drie jaar. Bij SBS6 gaat hij grote studioprogramma’s presenteren zoals Wat vindt Nederland? en Mensenkennis.

Winston Gerschtanowitz: 'Voor mij is dit een hele logische, volgende stap in mijn carrière. Als klein jongetje wilde ik altijd grote studioprogramma’s presenteren. Nu deze kans voorbij komt, grijp ik die met beide handen aan. Dankbaar kijk ik terug op de vele prachtige jaren bij RTL Boulevard en nu kijk ik uit naar de aankomende projecten bij SBS6.' 

Remco van Leen, Directeur Content: 'Winston werkt al ruim twintig jaar voor en achter de schermen bij televisie. Hij is een ervaren vakman en als presentator inmiddels een vertrouwd gezicht bij de mensen thuis. Als televisie- en contentmaker barst hij bovendien van de creatieve, commerciële en innovatieve ideeën. Daarmee sluiten zijn ambities en die van SBS perfect op elkaar aan.'

Ex-Talpa, nu Talpa-boegbeeld

Winston presenteerde jarenlang RTL Boulevard maar ook programma's zoals Let’s get married, Postcode Loterij: Beat the crowd en Your face sounds familiar.

Zijn nieuwe programma's worden spelshow Wat vindt Nederland? en Mensenkennis, waarin BN'ers het gedrag moeten inschatten van mensen in onverwachte situaties. Beide programma's zijn Talpa-producties, wat gezien de achtergrond van Gerschtanowitz op z'n zachtst gezegd delicaat is.

Gerschtanowitz is in augustus 2016 opgestapt bij Talpa, waar hij Chief Commericial Officer was. Hij richtte samen met Bas Verhart en Taco Ketelaar productiehuis DFFRNT Media op. Samen met Bas Verhart richtte Winston Gerschtanowitz in 2002 Media Republic op.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken