Duizenden digitale schermen brengen Nederland vanaf nu real-time infotainment

Duizenden digitale schermen brengen Nederland vanaf nu real-time infotainment
  • Media
  • 28 okt 2022 @ 07:59
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieOutdoor

Global Media & Entertainment heeft de handen ineengeslagen met Netflix, Mediahuis Nederland en &C om het publiek real-time te voorzien van inhoudelijke content die bijdraagt aan de beleving op verschillende locaties.

Zo krijg je op de landelijk verspreide digitale schermen van Global dagelijks mee wat er speelt in Nederland.

Met een handige HTLM5-integratie vertonen de digitale schermen recent nieuws op het gebied van entertainment, lifestyle en actualiteiten. Deze snelle en geautomatiseerde connectie met de redacties zorgt ervoor dat er elke dag kersverse content te zien is. De ervaring en kennis van Global zorgt ervoor dat het infotainment op de meest relevante momenten en locaties te zien is, zodat dit optimaal aansluit op de behoefte van de voorbijganger.

'Door de HTML5-advertentie te koppelen aan de door de uitgever geleverde live RSS-feed, maken we directe updates van artikelen mogelijk op het DOOH-scherm. Dit betekent dat het nieuwste, meest recente artikel altijd zichtbaar is. En als de gebruiker de website vanaf zijn eigen apparaat bezoekt, ziet hij dezelfde inhoud die eerder zijn interesse opwekte op het DOOH-scherm', aldus Brayan van Bronkhorst, Online advertising specialist bij Platform 161.

Netflix inspireert met de populairste kijktips van de dag. Zo ben je altijd op de hoogte van de nieuwste series, films en documentaires. Verder deelt Mediahuis Nederland het laatste nieuws van Metro, Autovisie en J/M Ouders. 'Het belangrijkste nieuws wordt groot getoond, met daaronder nog twee andere interessante artikelen. We zoeken altijd naar nieuwe innovaties om ons nieuws naar buiten te brengen', zegt Ramon Mens, Tech Lead bij Mediahuis Nederland.

De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van lifestyle worden door &C ingevuld. 'Door de HTML5-uiting op de DOOH-schermen is &C real-time met de meest interessante artikelen zichtbaar op het Retail netwerk van Global Media & Entertainment. Hierdoor vergroten wij de beleving van de bezoekers die tijdens hun bezoek aan verschillende locaties te maken krijgen met de impressies van &C. Zo bieden wij onze content laagdrempelig aan en vergroten wij onze naamsbekendheid', zegt Zoë Servaas, brand & PR marketeer bij &C.

Deze vernieuwde samenwerking belooft niet alleen voor de organisaties, maar ook voor het voorbijlopende publiek een aanvulling te zijn.
(PvWK)


Over Global Nederland
'Global is marktleider binnen de (Digital) Out-of-Home branche en biedt adverteerders de mogelijkheid om te adverteren op straat, in supermarkten, winkelcentra en op tankstations.
Met een landelijk digitaal netwerk, sluit Global aan bij de behoeften van adverteerders om op exacte tijden én locaties de doelgroep te bereiken. Door exclusieve concessies als haar winkelcentra, supermarkt- en tankstation netwerk kunnen adverteerders op de meest uiteenlopende locaties de massa of juist heel gericht waardevolle doelgroepen bereiken.
Global brengt merken en doelgroepen samen.'

(bron: Global)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken