Biënnale van Sydney breekt niet met sponsor Transfield
- Sponsoring
- 24 feb 2014 @ 11:10
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - Kunst & CultuurMaatschappijSponsoring
- 24 feb 2014 @ 11:10
- Redactie Sponsoring
Biënnale van Sydney zal dit jaar toch gesponsord worden door Transfield. Ondanks protesten van 35 van de 90 aanwezige kunstenaars tegen Transfield, dat een bijdrage levert aan de asielzoekerspolitiek van de Australische regering, weigert de Biënnale te breken met de sponsor.
De internationale tentoonstelling voor hedendaagse kunst in Sydney opent op 21 maart haar deuren. Afgelopen woensdag ontving de Biënnale een open brief van de 35 kunstenaars waarin zij hun bezwaar uitten tegen de belangrijkste sponsor van het evenement.
Transfield verzorgt veiligheids- en gezondheidsvoorzieningen op de Manus en Nauru Eilanden in Papua Nieuw Guinea, waar de Australische overheid haar asielzoekers vasthoudt. De Verenigde Naties leverden al felle kritiek op de omstandigheden in die kampen. Vorige week overleed er zelfs een asielzoeker en raakten 77 asielzoekers gewond tijdens onlusten daar.
Het bestuur van de Biënnale maakt echter bekend geen afstand te nemen van de sponsor. Niet geheel verrassend aangezien de voorzitter van het bestuur van de biënnale, Luca Belgiorno-Nettis, ook directeur van Transfield is.
'De mogelijkheden van de Biënnale om effectief bij te dragen tot de stopzetting van het tweeledige overheidsbeleid is verre van zwart en wit. De enige zekerheid is dat zonder onze founding partner, de Biënnale zal niet langer bestaan', aldus de Biënnale in een statement.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Azerion Vrouwen Eredivisie:... 08-05-2024
- Frans Hals, geknipt en geschoren 03-05-2024
- KPN en NSJ: driejarig partnership02-05-2024
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing