Europa's grootste seksshop sponsor van zes Eredivisieclubs

Europa's grootste seksshop sponsor van zes Eredivisieclubs
  • Sponsoring
  • 1 aug 2014 @ 10:37
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalSponsorcongresSportmarketing

Pabo, de grootste online sexshop van Europa, gaat zes eredivisieclubs sponsoren. Onder het motto 'Verras je partner' gaat de erotisch webwinkel in zee met NAC Breda, FC Utrecht, Heerenveen, ADO Den Haag, FC Groningen en Excelsior. Gesprekken met Willem II in Tilburg hebben nog niet geleid tot een overeenkomst.

Pabo was op zoek naar een groot publiek, zegt Audrey van Ham, category director van Pabo, tegen Omroep Brabant. 'Voetbal is daar de uitgelezen kans voor, omdat achter de meeste mannen een supervrouw zit. En die is vaak niet mee. We willen daar eigenlijk de aandacht op vestigen. Los van de aandacht die naar het voetbal gaat, is het leuk om de vrouw te verrassen met iets spannends.'

De campagne van Pabo in het voetbal begint met reclameborden langs het veld. In de loop van het seizoen volgen andere acties, bijvoorbeeld de campagne 'Verras je partner' en een speciale ‘Pabo on tour’-bus die de clubs aandoet. Daarbij kan voorafgaand aan een wedstrijd bijvoorbeeld een lingerieshow gegeven worden. Uiteraard volgen lingeriesetjes in de kleuren van de participerende clubs. "Daar zijn we hard en druk mee bezig", aldus Van Ham.

Een hoofdsponsorschap wordt niet uitgesloten. 'Komende tijd kunnen we natuurlijk altijd kijken wat er mogelijk is', zegt Audrey van Ham. Maar de bedrijfsnaam plus een seksspeeltje op een voetbalshirt zal er niet komen. 'We richten ons vooral op de lingerie. We worden nooit plat of ordinair.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken