Emirates sluit grootste deal in geschiedenis ATP

Emirates sluit grootste deal in geschiedenis ATP
  • Sponsoring
  • 24 nov 2015 @ 14:00
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketing

Luchtvaartmaatschappij Emirates Airline en de ATP hebben hun samenwerking verlengd waarbij Emirates is aangekondigd als de Premier Partner van de ATP World Tour 2016. De vijfjarige overeenkomst is de grootste sponsordeal in de geschiedenis van de ATP.

Als luchtvaartmaatschappij en de Premier Partner van de ATP World Tour zal Emirates krachtig en consistent aanwezig zijn via de Tour’s iconische ‘net branding’ op 60 toernooien in 29 landen op zes continenten en daarmee een publiek bereiken van ruim 800 miljoen mensen. Met 4,3 miljoen aanwezige fans en ruim 880 miljoen toegewijde tv-kijkers heeft de Tour een record qua publiek aangetrokken de afgelopen jaren. Het 2015 ATP World Tour seizoen is momenteel op weg naar een record van aanwezigen allertijden.

De sponsorsamenwerking biedt ook een platform op alle toernooien voor fans en gasten om Emirates’ ongeëvenaarde gastvrijheid ter plaatse te ervaren. Daarnaast is Emirates ook actief op de officiële website ATPWorldTour.com.

'Emirates is zeer blij dat de samenwerking met ATP World Tour niet alleen wordt verlengd maar ook wordt versterkt. Het wereldwijde bereik door het sponsoren van de ATP World Tour biedt de mogelijkheid om ons te verbinden met tennis fans van over de hele wereld. Emirates biedt directe vluchten aan naar bijna 90 procent van de 29 landen die worden bezocht met de ATP World Tour, dat maakt deze samenwerking relevant maakt voor onze klanten. Tennis is een internationale sport en onze waardering voor deze sport heeft gezorgd voor een groeiend tennis sponsoring portfolio', aldus Boutros Boutros, Emirates Divisional Senior Vice President Corporate Communications, Marketing and Brand.

'Het zegt enorm veel over waar wij staan als sport zijnde dat een marktleider als Emirates, een hoog aangeschreven en sterke speler in de sportmarketingwereld, ervoor heeft gekozen om de aanwezigheid bij en de associatie met de ATP World Tour nog meer te versterken', aldus Chris Kermode, ATP Executive Chairman & President. 'We kijken er naar uit om de samenwerking die we door de jaren heen hebben opgebouwd voort te zetten en verder te ontwikkelen.'

Emirates was een Platinum partner van de ATP World Tour en hoofdsponsor van de ATP Rankings sinds 2013. De nieuwe aankondiging zorgt ervoor dat Emirates de plek van Corona inneemt als de Premier Partner van de Tour. Het tennis portfolio van Emirates bevat nog meer toonaangevende tennis evenementen zoals de Grand Slams; Australian Open, Roland Garros en de US Open. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken