Ferrari en HP werken samen in Formule 1

Ferrari en HP werken samen in Formule 1
  • Algemeen
  • 25 apr 2024 @ 07:55
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Ferrari en HP Inc. gaan een meerjarig partnerschap aan. Met het partnerschap willen de bedrijven duurzame innovatie en technologie bevorderen voor het Scuderia Ferrari Formule 1-team, het Scuderia Ferrari Esports team en de Scuderia Ferrari Driver Academy.

Het HP-logo is te zien op de F1-auto's van Maranello in de aanloop naar de Grand Prix van Miami (3-5 mei) waar het team zal gaan racen als Scuderia Ferrari HP. Het Scuderia Ferrari Esports team en de Scuderia Ferrari auto, bestuurd door Maya Weug in de volledig vrouwelijke F1 Academy series, geïntroduceerd in 2023, zullen ook racen met de nieuwe naam.

Voorafgaand aan de Grand Prix van Miami onthullen de partners de Scuderia Ferrari HP kleurstelling, die die speciaal is ontworpen voor Miami. Ferrari CEO Benedetto Vigna, Scuderia Ferrari HP's Team Principal Fred Vasseur, de coureurs Charles Leclerc en Carlos Sainz en HP CEO Enrique Lores zullen aanwezig zijn.

‘Onze oprichter heeft ons zijn voortdurende wil om vooruitgang te boeken doorgegeven. Hieruit komt onze gedrevenheid om te innoveren op de weg en op het circuit voort, evenals onze toewijding aan een duurzame toekomst, van CO2-neutraliteit tot de opleiding van de jongere generatie,’ aldus Benedetto Vigna, CEO van Ferrari. “’n HP hebben we dezelfde waarden gevonden, waardoor het een ideale partner is. We kijken ernaar uit om onze samenwerking te starten en samen nieuwe kansen en uitdagingen aan te gaan.’

‘Met technologie, prestaties en uitzonderlijk vakmanschap die de toekomst voeden, is de samenwerking tussen HP en Ferrari een natuurlijke fit’, zegt Enrique Lores, CEO van HP Inc. ‘Beide merken zijn gebouwd op rijke historie die de tand des tijds hebben doorstaan. Door deze unieke samenwerking hebben we ook de mogelijkheid om een nieuw publiek te bereiken, zakelijke groei te stimuleren en een blijvende impact te creëren voor onze gezamenlijke klanten en gemeenschappen. Samen zullen we het wereldwijde podium van de racesport benutten om duurzame innovatie te versnellen.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken