De zomer van... Marijn Peters van Natwerk

De zomer van... Marijn Peters van Natwerk
  • Bureaus
  • 29 aug 2023 @ 08:25
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Marijn Peters, Creatief Directeur bij Natwerk én oprichter van duurzaam botenmerk Craftmanship. Hij is zó gek op varen dat hij, samen met zijn vriendin, zijn ideale boot heeft ontworpen en gebouwd.

Introduceer jezelf graag kort. Wat heb je met marketing?
‘Ik werk al m’n hele werkzame leven als creatief in de reclame en dan is marketing nooit ver weg. Sinds twee jaar is daar een compleet andere bezigheid bijgekomen: boten bouwen. Het begon met een droom van m’n vriendin en mezelf om de ideale boot voor onszelf te bedenken. Nu, krap twee jaar verder, staan we op de Hiswa te water met onze eigen boot: De Craftmanship Cabin Tender 760. Naast mijn dagelijkse werk voor klanten bij Natwerk, mag ik nu ook over mijn eigen merk nadenken.’

Waar ging de reis naartoe deze zomer?
‘We hebben een kleine 300 kilometer door Zuid-Holland gevaren met onze boot. En ontdekt hoe onverwacht mooi het vlak bij je eigen huis kan zijn. Zo hebben we vier nachten op de Nieuwkoopse plassen gelegen. Vooral met een elektrische boot een schitterend natuurgebied. En nog geen 40 kilometer van ons huis! Maar ook het Braassemermeer, de Oude Rijn, de Kaag: prachtig vanaf het water. ‘

Wat was je meest helse en wat was je mooiste vakantie-ervaring?
‘De meest helse was dat we in onze drie weken vakantie gepland hadden een grote ronde door Friesland te varen. De eerste week was er alleen zoveel wind en regen, dat we thuis in Amsterdam zijn gebleven. Elke dag hopend op beter weer. En elke dag vliegticketsites checkend, twijfelend om dat mooie weer dan toch maar op te gaan zoeken. De beste ervaring was dat we na een week besloten gewoon te gaan varen. En we twee weken lang fantastisch Nederlands zomerweer hebben gehad.’

Welk (marketing)boek gaat er mee in de koffer?
'Geen enkel, dit keer. Het stapeltje boeken op m’n nachtkastje is onverhoopt op het nachtkastje blijven liggen. En eerlijk gezegd, heb ik ze ook geen enkel moment gemist. Wat we wél aan boord hadden, waren wat puzzelboekjes van onze klant Denksport. Kun je je ook uren mee vermaken.'

Wat was je mooiste marketingmoment van dit jaar tot nu toe?
'Voor mij persoonlijk het samengaan van ons bureau Stick met Natwerk. Tussen het moment dat Reinier op mijn pad kwam en we een deal hadden, zaten maar een paar weken. Zo goed was de klik vanaf het eerste moment. Inmiddels loop ik er een half jaar rond en heb m’n draai gevonden op de Rozenstraat.'

Wat is je favoriete merk in de zomer?
'Liuk. Siciliaanse citroenijsjes op een stokje van drop. Geniaal! Na het ijsje eet je het stokje als toetje. Liuk is jaren geleden gekocht door Unilever en wordt sindsdien onder het Ola merk op de markt gebracht. De verpakking is onbegrijpelijk van fris blauw naar warm rood gegaan. Maar gelukkig heeft Unilever aan de ijsjes zelf niks veranderd.'

Nog wat vakantietips?
'Uit eigen koker: Lekker varen door Nederland, vanaf het water zie je dingen die je alleen vanaf het water kunt zien. Je komt er bovendien sneller tot rust dan op land. Maar ook Amsterdam als citytrip blijft een toptip. Genoeg te ontdekken in je eigen stad als je verder kijkt dan je eigen stadsdeel. Zo hebben wij het Stadsarchief Amsterdam nog op ons lijstje voor deze zomer.'

Al een idee wat straks na de zomer jouw aandacht krijgt (ook op het werk)?
'Alles wat de moeite waard is om aandacht aan te besteden. Zal een wisselende en enerverende mix worden van vrienden, familie, werk, bootjes en mezelf.'


Marijn Peters, creatief Directeur bij Natwerk en oprichter botenmerk Craftmanship, zet koers

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken