Topdesk vereeuwigt IT-professionals als actiehelden in campagne
- Bureaus
- 8 mrt 2024 @ 07:53
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 mrt 2024 @ 07:53
- Michiel van Zaane
In een nieuwe campagne van Topdesk, dat service management software levert, zet het bedrijf zijn medewerkers neer als superhelden. Letterlijk, want van een aantal personeelsleden zijn actiefiguren gemaakt die in de bijbehorende filmpjes een hoofdrol spelen.
Onze wereld kan niet draaien zonder IT-professionals. Dus waarom worden ze niet gevierd als de helden die ze werkelijk zijn? Deze vraag vormde de aanleiding voor de nieuwste campagne van softwarebedrijf Topdesk, uitgevoerd samen met TBWA\Neboko. Na onderzoek naar de meest voorkomende IT-problemen, ontwierp en 3D-printte het bureau monsters die ze symboliseren, compleet met passende namen als ‘De veelkoppige aanvraag’, ‘Techtopus van Chaos’ en ‘Systemicus Malfunctius’.
Maar elke slechterik heeft een held nodig. Daarom werden ook echte IT-professionals omgetoverd tot actiehelden, letterlijk. Sabine, die vecht tegen een duivels aantal IT-verzoeken, werd Sabine de IT-redder. Thibauld, die vecht tegen een onbetrouwbare puinhoop van IT-systemen, veranderde in Thibauld de probleemoplosser. En dan is er nog Marco, die te maken krijgt met een klassieke service desk-chaos, getransformeerd tot Marco de Service Desk Slayer.
Hampus Elfström & Inna Vartazarian, creatief team bij TBWA\Neboko: ‘Het is allemaal gebaseerd op een simpele spanning: we kunnen niet zonder IT-professionals. Toch krijgen ze niet de erkenning die ze verdienen. We wilden ze in de schijnwerpers zetten op een manier die niet alleen vermaakt, maar ook hun unieke vaardigheden benadrukt.’
In samenwerking met 5am Studios in Amsterdam werden de helden sterren in humoristische films geïnspireerd door de dramatische en overdreven stijl van speelgoedcommercials uit de jaren 90. Monsters en helden werden vervolgens geassembleerd in actie-achtige verpakkingen en rechtstreeks naar de IT-professionals gestuurd, zodat ze zichzelf konden uitpakken.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
- NS laat reizigers aan het woord in nieuwe merkcampagne
- De marketingtransfers van week 17, 2024
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag doneert aan daklozen
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt naar weekend’-campagne
Laatste Nieuws
- Ideapreneurs aan de slag voor Gift a... 03-05-2024
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte... 03-05-2024
- De marketingtransfers van week 18,... 03-05-2024
- CBR kiest Partout Digital voor... 03-05-2024
- [longread] Monnikenwerk 'Dutch Ad... 03-05-2024
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt... 03-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing