Topdesk vereeuwigt IT-professionals als actiehelden in campagne

Topdesk vereeuwigt IT-professionals als actiehelden in campagne
  • Bureaus
  • 8 mrt 2024 @ 07:53
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In een nieuwe campagne van Topdesk, dat service management software levert, zet het bedrijf zijn medewerkers neer als superhelden. Letterlijk, want van een aantal personeelsleden zijn actiefiguren gemaakt die in de bijbehorende filmpjes een hoofdrol spelen.

Onze wereld kan niet draaien zonder IT-professionals. Dus waarom worden ze niet gevierd als de helden die ze werkelijk zijn? Deze vraag vormde de aanleiding voor de nieuwste campagne van softwarebedrijf Topdesk, uitgevoerd samen met TBWA\Neboko. Na onderzoek naar de meest voorkomende IT-problemen, ontwierp en 3D-printte het bureau monsters die ze symboliseren, compleet met passende namen als ‘De veelkoppige aanvraag’, ‘Techtopus van Chaos’ en ‘Systemicus Malfunctius’.

Maar elke slechterik heeft een held nodig. Daarom werden ook echte IT-professionals omgetoverd tot actiehelden, letterlijk. Sabine, die vecht tegen een duivels aantal IT-verzoeken, werd Sabine de IT-redder. Thibauld, die vecht tegen een onbetrouwbare puinhoop van IT-systemen, veranderde in Thibauld de probleemoplosser. En dan is er nog Marco, die te maken krijgt met een klassieke service desk-chaos, getransformeerd tot Marco de Service Desk Slayer.

Hampus Elfström & Inna Vartazarian, creatief team bij TBWA\Neboko: ‘Het is allemaal gebaseerd op een simpele spanning: we kunnen niet zonder IT-professionals. Toch krijgen ze niet de erkenning die ze verdienen. We wilden ze in de schijnwerpers zetten op een manier die niet alleen vermaakt, maar ook hun unieke vaardigheden benadrukt.’

In samenwerking met 5am Studios in Amsterdam werden de helden sterren in humoristische films geïnspireerd door de dramatische en overdreven stijl van speelgoedcommercials uit de jaren 90. Monsters en helden werden vervolgens geassembleerd in actie-achtige verpakkingen en rechtstreeks naar de IT-professionals gestuurd, zodat ze zichzelf konden uitpakken.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken